Ljus i mitt hus...

God morgon novembermorgon...
 
 
 
Man bara måste börja varje morgon med tända ljus som lyser upp lite.
Vaknade tjugo i sju och gick upp, kaffe, filmjölk och...
SAFFRANSSCONES!
Fy fasen, godare än så kan det knappast bli.
Jag måste baka fler och ha i frysen, jag kommer äta så mycket saffransbullar och saffransscones så jag blir gul i hyn i vanlig ordning gissar jag 

När jag vaknade vart jag väldigt lycklig...
Jag låg ju i min egen säng i mitt eget sovrum.
INTE för att jag klagar när jag är hos Klokboken, jag har det superlyxigt och får faktiskt sova i hennes säng, i hennes sovrum, och hon sover på en madrass i sitt vardagsrum.
Dels, som hon säger, för att hon går upp så tidigt och åker till jobbet, och dels för min nacke.
HON ÄR GULD!
Men ens egen säng är ändå ens egen säng.
 
Milou har legat som en liten godisrulle på/brevid mig.
Ja, så nära hon kan komma typ, och det gjorde mig också glad.
När jag dock varit hemma ett tag tappar det dock tjusningen och jag tycker enbart att det är jobbigt ju

Men imorse var det myspys!
Ja, jag vet, jag har ett SJUKT jobbigt förhållande till den här lilla hunden.
Vi sitter nästan ihop.
 
Jag var uppe rätt sent igår, satt och såg på tv till 23, startade upp en ny snood i ett "gammalt" garn.
Jag ville inte ta ett nytt garn från min samling utan tog det oranga som blev en misslyckad ANNAN snood precis innan babymössorna istället.
Det som jag tyckte var så fint, men inte blev bra i det virkade mönstret som jag gjorde det i, och så skulle jag skicka snooden till Hjälpstickan istället...
Men inte kommit så långt.
 
Nu är det ju så att det garnet går lätt att repa upp för det är ju ett akrylgarn, och då är det bara att köra på.
Medans det som jag gjort i nu och gjort fel i, är mohair.
Så här blev den misslyckade storsnooden förresten...
 
 
 
... som skulle bli dubbelt så bred.
Det är hopplöst att repa upp och bara trasslar ihop sig, alltså slänger jag ju det, inte värt jobbet för SÅ snål är jag inte.
Men det mörk-ljus oranga/brun/röda garnet funkar det finfint att repa upp som sagt.
Så jag började om, vet inte riktigt hur det blir ännu för jag har bara kommit tre varv.
Vi får väl se.
Försmak och foto kommer väl senare.
 
När jag la mig igår såg jag som sista punkt på dagen "Homeland" på Play.
Men sista 10 minutrarna klippte jag med ögonen och tog mig knappt igenom ansnittet, jag var väldigt trött.
Var dessutom glad att jag inte åkte hem med kvällsbåten, för fy tusan var det blåste och stormade.
Jag tog helt rätt beslut att åka hem på morgonen och att dessutom ha idag att återhämta sig innan jobbet.
Hade det varit att jag skulle åka hem idag...
Hade jag aldrig fixat gå till jobbet imorgon!
 
Idag ska jag ut och gå med Milou nu, trots det trista novembermörkret.
Sen ringa en vän och höra hur hon mår och sen virka och slappa, k
roppen behöver det!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0