Matte är arg och folkskygg...

Jag har fått ta en liten virkpaus, nacken är trött.
Och i GA stod det att läsa idag...
 

Gotland får ett nytt reservat

"Södra hällarna har det hetat i debatten. Men så heter det inte längre.

Det blir ett naturreservat på Södra Hällarna. 
Det beslöt Byggnadsnämnden idag.
Men namnet blir inte som det hetat i debatten.
Smaka istället på Kungsladugårdshällarna.


Där har du namnet på det kommunala naturreservat som löper från en kilometer söder om Visby ner längs kusten mot Vibble.
Området är 130 ha stort och ska fungera som natur- och rekreationsområde.

 

Meningen är att området ska bevaras som det är till kommande generationer och att arter i området ska skyddas.
Reservatet kostar 3 miljoner kronor i investeringskostnad och därefter ca 300 tkr i löpande driftkostand varje år.

 

Beslutet i Byggnadsnämnden ska följas av beslut i Regionfullmäktige innan det är klartecken för reservatet."


So far so good, skulle man ju då kunna tro.
Jag är ju en av dom som verkligen "hejat på"  bilförbudet i området tex.
Naturreservat lät ju toppen, men...
När jag då läste på löpet i GA att Hällarna ska införa KOPPELTVÅNG på hundar som rör sig i området, då gick jag nästan i taket.
Jag må vara en ilsken jäkel från och till, men när jag läste detta sa jag mycket högt i köket på jobbet:
"MEN VAD I HELVETE!!!!!!"
 
Ja, vad i helvete?
Det enda, ganska stora stället i stan där vi hundägare, för det är mest hundägare som rör sig området, kan släppa hunden och låta den kan springa vind för våg.
Där har jag lekt olovandes som barn när det var millitärområde och förbjudet att vara där, där har jag fostrat och gått med min första egna hund Flisan, där har jag travat med min lånepromenadhund Nelly och där har jag nu fostrat Milou.
Där går vi och skrotar.
Njuter.
Klättrar i berg.
Träffar HELST inte så mycket folk eftersom matte är något folkskygg 
Där träffar vi våra hundpolare ibland och leker UTAN KOPPEL.
Där fotar jag allt från hund till hav, blommor, djur, grässtrån, berg, mossa, löv...
 

Och gud vet vad.
Och hunden får springa som hon vill.
 
Om NÅGON tror att jag kommer gå med min hund i koppel på det stället...
Då tror dom fel!
Det kan jag säga redan nu.
Och jag kan tänka mig att fler med mig som rör sig i området med sina hundar, kommer skita fullständigt i koppeltvång.
Jag har rört mig i det området i 35 år...
Och med hund i 21.
Utan koppel.
Och jag kommer sannerligen inte börja med koppel nu heller!
Så må jag bli olaglig på kuppen, men det...
Skiter jag i!
 
Så över till något GLADARE och trevligare:
Iår röstar jag på nummer "6" av Lucia kandidaterna...

 6. Linnéa Widing...

Ålder: 18.
Bor: Hablingbo.
Familj: Gotland: Mamma och pojkvännen. Stockholm; Pappa, Anna, Joy och Lace.
Gör just nu: Pluggar på naturvetenskapliga-musikprofil.
Drömresemål: Australien.
Bästa julsång: När det lider mot jul.
Smultronställe på Gotland: Stora Havor i Hablingbo.

 

Söt som socker och en KLAR vinnare!

 

Nu ska jag fortsätta med den oranga lilla babymössan, ja, jag gör om igen, jag tror den måste göras lite större.
Och jag bestämt att öronen kommer bli helt oranga denna gången.
Inget grönt i alls.
Nu jobbar jag vidare, vi ses senare eller imorgon.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0