Missing people hittar folk, det gör inte polisen...

Ser på nyheterna nu på morgonkvisten och får här nyheten att det ÅTERIGEN är föreningen "Missing People" som hittat en person som är anmäld försvunnen, denna gången en 9-årig flicka!
Igår vart hon amnäld av sin pappa försvunnen i Göteborg och vem hittade henne...?
Ja, inte var det polisen i alla fall.
Detta stod att läsa på Missing Peoples facebooksida idag...
 
 
GÖTEBORG: Glädjande besked - 9-åriga Anna har hittats vid liv. Hon är nu hemma hos sina föräldrar. 

Vi tackar alla som har ställt upp och hjälpt oss under kvällen och natten. 

MPS avslutar 2012-11-09, kl 03.00
 
 
Vad gör polisen, kan man ju då undra?
Inte hittar dom folk som förvunnit i "nära tid" och inte hittar dom personer som försvunnit i tid längre tillbaka, men det gör "Missing People".
Uppenbarligen.
Har polisen för små resurser eller är dom helt enkelt inkompetenta?

Tja, i det närmaste fallet som var INNAN detta försvinnande för bara någon vecka sedan eller två...
Då var det ju en man som anmäldes försvunnen av sin sambo, polisen hittade hans bil utanför hans jobb, TITTADE på bilen och hade spårhundar, men förlitade sig för mycket på spårhunden som INTE markerade "LIK" vid bilen...
Och polisen lade ner förtillfället.

Några dagar senare tar  Missing People tag i försvinnandet, börjar letandet vid mannens bil, SER MISSTÄNKTA FLÄCKAR i bilen som dom misstänker är blod, ser till att få bilen öppnad med tillstånd av mannens sambo och VÓILA...
Mannen hittas död i bagageluckan i sin bil!
Bra gjort där Missing people, KLANTIGT polisen.
Och där skulle jag vilja smyga in ordet:
Inkompetens.
 
Missing People hittade även Marina Johansson som var misstänkt mördad av sin förra sambo, men som sambon inte kunde bindas till mordet TROTS blodfläckar och andra bevis i huset dom bott i.
Den som fattades...
Ja, det var Marina eller ett lik.
TVÅ ÅR går, och Missing People tar nu tag i försvinnandet, och hittar Marina.
 
Polisen...
Har dom ens letat?
Man kan ju undra.
Och detta är inte dom enda fallen Missing People lyckas fixa, när polisen gör annat(?).
 
Tack och lov att föreningen Missing People har bildats!
Det verkar gå bättre för dom och deras uppklarningsstatistik vad gäller försvunna personer än för polisen.
Kanske det kan sporra polisen att bli snäppet bättre?
Man kan ju alltid hoppas.

Annars vill jag förtydliga lite till varför jag PERSONLIGEN blir så arg på koppeltvång på hundar på Hällarna:

1. Jag har inget körkort så jag kan ta mig ut på landet och släppa hunden lös där det inte är koppeltvång.
 
2. Jag har en whiplash/nervskada i nacken (som bekant) !
Vilket gör att dom dagar, enstaka gånger ibland veckor, då jag har VÄRK...
Då är jag beroende av att kunna ta mig till ett ställe snabbt där jag kan släppa hunden så fort som möjligt så jag slipper påverkan på nacken och hunden får springa av sig.
Annars finns risken att hunden blir lidande för att jag får ont av att gå med henne i koppel.

Ja, det finns alltid P18.
Men det är ändå till för joggare och
 jag gillar inte skogen!
 
Eller jo, jag gillar skog om jag har sällskap och om skogen ligger vid havet, men...

Jag gillar INTE att inte ha överblick på långt håll, jag gillar inte att inte se vem eller vad som står bakom nästa krök.

Jag gillade inte P18 när jag var en vältränad joggare sedemera löpare, jag gillade inte att springa där själv när jag ändå var snabb i benen liksom.
Jag gillade inte att gå där med Flisan som ändå var en hund av mellanstor ras, trots att jag kände mig  säker med henne och även Nelly som också var/är en mellanstor hund.
Och jag gillar det definitivit inte att gå där med en PLUTTEHUND som bara älskar ihjäl alla som kommer i hennes väg.
Gå i skogen själv med en plutthund, utan att vara vältränad och snabb, nej tack, säger den handikappade fegisen.
 
Så jag kommer i så fall köra med "civil olydnad" pga av mitt handikapp och min feghet...
Och det står jag för!
Hällarna och hundarna och jag har alltid haft en koppellös kärlekshistoria, och kommer så förbli.
Så...
Nu har jag tjatat nog om detta.
Nu ska jag och Milou ut och gå UTAN KOPPEL i det übervackra och soliga höstvädret, sen ska jag sy på grodögon och färdigställa den oranga myssen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0