Sy bättre själv då...

Fasen vad dagarna går fort!
Jag tyckte jag gick upp nyss och satt och morgonbloggade...
Och nu sitter jag här igen.
November-kolmörkt ute och inte så lockande att vara vaken känner jag.
 
Såg mitt kära "Project Runway" igår, och tycker genomgående att det är dålig kvalitet på grejerna dom syr.
Dock inte igår ska jag kanske säga, för då var det mycket basplagg och då var det mycket snyggt och ganska välsytt.
Sen är det iofs två undantag och det är Charlotte som är den "gamla(46)" kvinnan i församlingen där och Naim, som vinner typ hela tiden...
Men dom andra deltagarna är inte såååå vassa kan jag tycka.

Nu VET jag ju att dom syr under press naturligtvis, men dom ska väl vara utbildade inom detta och ändå syr dom som "hej-kom-och-hjälp-mig".
 
Sy bättre själv då, tänker säkert ni...?
Hm, ja, det kanske jag inte skulle kunna göra, för jag har ingen formell utbildning på papper.
Jag är självlärd via min mormor, som iofs var jätteduktig och kunnig inom sömnad, sen vanliga skolan och så Textila Hantverkslinjen!
Och "Textila H"var det ju mer inriktning på vävning och broderi.

Men om jag visste att jag hade kort om tid att designa och sy något...
Då hade jag valt enklast möjliga siluett och på det valt coola tyger!

Och sen vetat att det var välsytt ut när det kommer ut på catwalken, men ändå SER bra ut pga tyget dessutom.
Tre personer har lyckts bra med det i vanliga "PR/USA" genom åren:
Min stora favorit Uli, sen Kenley och så Anya som för övrigt vann årets Project Runway/USA.
Krånglar man till det med en massa detaljer och har ont om tid...
Då blir det både fult och fel!
experten har talat ; )
Ja...
Och nu hinner jag inte få ur mig fler åsikter, för jobbet väntar!
Vi ses imorgon, då återkommer jag med ulliga öron på babymössan jag bara älskat över allt annat


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0