Vi borde säga farväl nu...

Hemma igen, och med livet i behåll!
 
 
Så skulle jag cykla till jobbet igår, men cykeln...
Är typ på något sätt paj!
 
Något i "bakdelen" av cykeln tar emot, och det är som att cykla på en träningcykel.
Jag försökte släppa ut luft ur hjulet, lika trögt att cykla.
Tog loss barnstolen som jag har min stora jobbväska i, satte den rakt, på med väskan...
Nej, lika trögt ändå.
Försökte bända ut på olika delar, inget hjälpte, lika trögt ändå.
 
Tillslut var det fem minuter kvar tills jag skulle vara på jobbet.
ALL cykeltid var förbrukad.
Bra.
Det var bara att gå hem igen och be om skjuts, inte mycket att göra åt.
Och sambon kom och hämtade mig nyss.
Han ska fixa VRÅLÅKET (förhoppningsvis) så jag kan ta mig till jobbet för egen maskin imorgon.
 
 
Så satt vi och såg på nyheterna på tv igår.
Jag är ju inte så insatt i EU och allt det där, men jag har ett ganska bra "hum" i alla fall och jag följer ju nyheter och så.
Blev rätt irriterad när jag hörde att vi betalar 31,3 MILJARDER i medlemsavgift till EU, och får sedan tillbaka 13 miljarder i "BIDRAG" från EU.
Sverige är tydligen ett av länderna som betalar mest netto per capita till EU, och får därför rabatt på medlemsavgiften.
(Rabatt????)
Men enligt ett förslag från EU-kommissionen ska rabatten slopas – och medlemsavgiften höjas med 10 miljarder.
 
Ursäkta...
Men hur gick den ekvationen ihop?
 
Jag behöver väl knappast säga att jag röstade NEJ till både inträde i EU och nej till Euro.
(Fast då hette det "EG")
Ja, jag är så gammal att jag var med på den tiden.
Och jag var bestämd Nej-röstare.
 
Jag kan nog tycka att det är dags att begära utträde ur EU, vi har ändå en ekonomi som fungerar någelunda och ändå...
Har vi det svårt i detta avlånga land.
Uppsägningar, neddragningar, inga jobb, mer bidragstagare osv.
Jag kan faktiskt tycka att vi kan behålla dom där 31.3 miljarderna i vårat eget land och ta hand om oss själva.
Ja, varför ska svensk ekonomi betala för andra korrupta regeringars fusk...?
Vi borde köra vårt eget race, vi borde säga farväl nu, vi borde göra precis som dom SMARTA NORRMÄNNEN gör...
Hålla oss utanför EU.

Ja, norrmänen är vrålrika på grund av sin olja.
Men vi behöver inte EU vi heller, vi klarar oss utan dom.
Vi borde ta hand om vårat eget land, och bygga upp våran egen ekonomi.
 
Nu ska jag hoppa ur morgonrocken igen, jag har varit hemma i 1 timme och nu måste jag gå och köpa en 1-års present för jag ska på kalas idag.
Vi ses senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0