En gräddvit barnmössa ...

Så var det den där barnmössan på tapeten igen.
Jag gjorde ett försök till, i velortyget som jag köpte häromdagen.

Vilket bara TYVÄRR bevisade EN sak:
Jag behöver en overlock också!
Det går inte att sy i trikåtyg med en vanlig maskin, inte ens denna, utan att det blir vågigt i kanterna och tyget "expanderar".
Det är alltså INTE jag som sytt ojämt.
Mitt mössförsök...
 

 
Vågig kant...
 

 
Annars vart den ju fin, tråkig, med vågigt kant, men rätt fin.
OCH låt mig säga så här, jag lär inte investera i en massa trikåtyger än på ett tag.
Jag får hålla mig till icke strechiga tyger tills jag har råd med en overlock helt enkelt.
Kanske man skulle sälja av lite... hm... ja... 
Och nu ska jag ut i den gråa världen utanför och få lite motion med Milou.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0