Vita likfläckar uppstår...

Här har det gått både bra och dåligt.
Bra för att jag fått ALLT gjort jag skulle, och mer därtill!
Dåligt för detta med sofforna var alldeles för tungt arbete för min nacke, och nu kommer det INTE bli kul för mig i evigheter framöver.
Jag har så ont...
Så jag tror jag smäller av.
Att först ta av alla överdrag från sofforna och från spända soffkuddar, sen hänga tunga, blöta överdrag till sofforna, samt alla tunga kuddöverdargen, är inte bra!
Och jag ska inte göra sånt arbete.
Men när ingen annan gör det...
Vem ska då göra det?
Ja, det kan man ju undra.
4 maskiner blev det, och allt hann nästan torka, precis som jag planerat, så imorgon är det bara att dra på soffor och kuddar igen.
Det blir inte kul för nacken det heller.
 
Så har jag slängt nästan ALLT vi hade i frysen!
Jepp, det är typ bara någon köttbit samt nyinfrysta bär som är kvar, allt annat är kastat.
Putsväck.
Ja, för sambon köper hem både det ena och andra, men sen blir det bara liggande tills VITA LIKFLÄCKAR uppstår på dom frysta varorna.
Och mat med vita likfläckar (okej, frysfläckar... ) det äter ju liksom ingen.

Han kanske har ätit en gång av frysvaran, sen ligger en halväten påse med tex strips (vilket jag inte äter, om det inte är egna, hemmagjorda typ), gamla fiskpinnar, kycklinglår, som legat där sen Dacke-fejden, tills dom nästan går ut av sig själva...
Fastän dom är frysta!
Ja, så nästa gång sambon städar, vilket blir på söndag, då ska frysen frostas av och kylen skuras dessutom.
Det är dags för det också.
 
Så dammsög jag, och när när jag var klar med det...
Då var nacken totalkaputt.
Men då fick jag den brilljanta idéen att gå ut och plocka lite björnbär, jepp, sen gick det totalsnett typ.
Jag tog med Milou ut i trädgården, och medans jag plockar av väldigt många övermogna och mjuka björnbär...
Då hittade hon KATTBAJS som hon naturligtvis satte i sig.
Fint...
Och hon som var nybadad i förrgår.

In med hundfan på toan, och ut igen och så plockade jag klart björnbären.
Kokar av ilska för att behöva bada om hunden, springer upp med björnbären i trappen, slår i högra stortån i nästsista trappsteget, snubblar och ut...
Far alla jävla, mjuka, mosiga, övermogna björnbär över min gula trasmatta och på trägolvet.

Ja, har man inte jobb, så skaffar man sig!

Räddar dom bären som går att rädda, dom som liksom håller ihop och sköljer av dom.
Sprayar mattan med "Ta bort" och fort ner i källaren så får den vänta på sin tur att bli tvättad.
Upp, torka golvet och in i badrummet och bada hunden!

Kul nästan jämt.

Sen satte jag mig en timme i solen på balkongen, men det blev ingen virkning, kunde inte lyfta armarna ens, så ont hade jag.
"Läste"/tittade i "Stoff & Stil"-katalogen under den timmen, vilade innan nästa tvätt som skulle hängas.
Stalker-tanten gick förbi, men kom tack-o-lov inte in idag, då hade jag förmodligen smällt av.
Jag höll på med hemmafix ända till klockan 17.
Nu har jag lagt mig i sängen med sådan nackvärk så hälften vore nog.
Jag vill skriva väldigt många fula ord och vara lika galen som...
Någon som är topptunnor.
Typ lite så känner jag.
Lite nöjd känner jag mig dock, minus hunddusch och björnbärs-fadäs, men jag har ju fått en hel del gjort.
Hemmagjord "nästan-riktig-glass" har jag förresten gjort också 
Och nu ska jag se på nyhetstimmen, jag återkommer lite senare.


 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0