Kvinnor har bröst, det har inte jag...

Ja, nu är det ju så här att jag är nästan klar med fleecekoftan och den ser jättebra ut, MEN...
Nu börjar jag förstå varför det är knytband i orginalmönstret.
Jo, för det är nämligen så att flickor, tjejer och kvinnor har BRÖST, o
ch det har inte jag.
Jag är platt som en planka.
 
Och eftersom jag är platt som en planka, funkar det med att jag sätter en knapp på mina egna fleecekoftor.

Men idag insåg jag, när jag nästan gjort det sista på bästisens kofta, och satte den på provdockan för att mäta det sista...
Den måste ha knytband, för min bästis har inte helt otippat bröst.
 
Jaha...
Alternativet är att jag syr knytband på denna koftan och säljer den i boden/nätet istället, ifall hon nu inte vill ha det.
Och sen syr jag upp en till (för jag har 2 meter gräddvitt tyg till...) till bästisen och breddar det ena framstycket ytterligare till henne.
Jag blir så trött, mindre bröst åt folket!

... tycker sömmerskan.
 
Ja, nu ska jag i alla fall sova, jag tar nya friska tag imorgon...
För då är jag ju ledig.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0