Svettiga mail...

Så vart det äntligen kväll...
 
Jag ser på tv och Janne Josefsson i "Uppdrag Granskning" , supportervåld och AIK är i blåsväder.
Lägg ner ALL fotboll säger jag, det är så tråkigt ändå 
Skulle min lilla son se det där sista jag skrev hade jag förmodligen åkt på en grov tackling rätt ner i backen, fniss.
 
Så kan jag även andas ut ikväll...
För jag har fått en hel del SVETTIGA MAIL mail samtidigt som "tittarsiffrorna" har öka markant på min butiksblogg!
 
Jag har fått mail från SKATTEVERKET med rubriken:
"Moms, faktura, skattekonto, kassaregister..."
Hm, hoppsan, oj.
 
Vissa av er kanske förstår min lilla svettighet då.
Alltså jag blev lite rädd, va, skriver skattemyndigheten till mig... varför då... hjälp...?

Jag öppnade ett mail, sambon var med och bad mig kolla avsändaren, och den var INTE från skattemyndigheten.
Innehållet var en länk från Telia, som jag INTE öppnade.
Jag tog bort dom första två mailen, dom nästföljade och idag var det dags igen.
Va fan...?

Men det var fortfarande inte SKV avsändare, eller...?
 
Jag gick då in på SKV för att kolla deras adress, och vad hittar jag?
Jo, detta...
 

"Falsk e-post är polisanmäld"

"Många har hört av sig till Skatteverket angående falska e-post som ser ut att komma från Skatteverket. Skatteverket är inte avsändare till mejlen.

Det rör sig om olika varianter, där mottagaren exempelvis uppmanas att öppna en bifogad fil som påstås innehålla tips på deklarationsavdrag. En annan variant sägs komma från Telia kundservice, samtidigt som Skatteverket står som avsändare. Rubriker kan vara moms, faktura, skattekonto, kassaregister med mera.

–  Vi ser allvarligt på detta och uppmanar alla som tagit emot e-post av detta slag att varken klicka på länkar, öppna bilagor eller lämna ifrån sig uppgifter om bankkontonummer eller kreditkortsnummer. E-posten är falsk och vi har gjort en polisanmälan om att någon annan utger sig för att vara Skatteverket, säger Anders Kylesten, säkerhetschef på Skatteverket.

Om du får ett falskt e-postmeddelande behöver du inte kontakta Skatteverket om detta. Vi har fått information om väldigt många e-postmeddelanden i många olika varianter och det räcker som underlag för oss.

Om du av misstag råkat klicka på en länk i mailet kan du drabbas av virus eller så kallade trojaner. Kontakta din it-support om du är orolig."


Piju.
Då var det inte det inte det riktiga skatteverket som hörde av sig.
(Piju, piju, dubbel-piju...)
Ja, så då är det bizniz som vanligt då.
Typ.
Piju.
 
 
Moving on, ja, sen har det inte hänt så mycket mer här.
Imorgon, om inget mirakel sker som trollar bort hostan, orkeslösheten m.m, måste jag gå till läkaren.
KUL, då får jag träffa Dr. Martin igen.
Yiaks.
 
Hoppas han har glömt bort det där ytterst pinsamma mailet som han och förmodligen hela vårdcentralen fick ta del av.
Hoppas verkligen det, jag kommer vara lika röd som en brandbil när jag stiger in på hans rum.
Gud så pinsamt.
HOPPAS verkligen, verkligen mirakel sker...
Så jag slipper skämmas!
Vi ses imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0