Curlingmorsan...

Curlingmorsan in da house...
What´s up folks?
 
Ja, här var det jag som behövde sova ut i morse efter gårdagen men tror ni det gick?
Nope.
Här var det morsan och sambon som skrev förra veckan att nu när POJKARNA börjar skolan får dom faktiskt ta sig upp SJÄLVA och ta ansvar, men tror ni det gick?
Nope.
 
Alltså förra veckan gick förmodligen killarna på ren entusiasm och formligen studsade iväg till plugget.
Idag...
Jag hör sambons alarm gå igång första gången, JAG SOMNAR OM.
En stund senare, det går igång igen, jag vaknar till.
Dödstyst i lägenheten.
 
Ytterligare en stund senare går det igång igen, jag ser på klockan att nu är klockan 07 och båda pojkarna ska vara i skolan 08.00.
HALLÅ, gå då upp Frk Österholm och väck dom.
Nej.
Jo.
Nej.
Jo.
Fan, jag gick upp och väckte dom.
 
Som sagt:
Curlingmannan in da house, det var ju precis det jag INTE skulle göra hade jag lovat mig själv.
Jag vet hur sega dom här männen i mitt hus är, nu gjorde jag det idag men försöker intala mig att det var sista gången.
Jag måste låta dom komma försent och skämmas.
INTE CURLA.
 
Ryggen är inte lika illa som jag hade förväntat mig idag efter allt fix och jobb igår, men...
Den är kass trots allt.
Jag har ont.
 
Jag ska knata iväg på en liten morgonpromenad med hunden till apoteket och köpa Ipren.
Bästisen tyckte igår att jag skulle börja med att testa och ta antiinflammatoriskt innan jag lägger pengar på läkaren.
 
Jag misstänker att jag behöver stärka upp ryggen eftersom jag inte tränar den (eller överkroppen alls) en nackskadan, men hur gör man det på bästa sätt?
För jag känner att risken finns att om jag inte bygger upp lite muskler där, då brakar ryggen också och DET har jag fan inte lust med.

Man är ju inte 25 längre liksom och kommer undan med det mesta.
Funderar på att kontakta min sjukgymnast för lite träningstips.
Ja, jag tror faktiskt att jag ska kontakta henne redan idag, senast imorgon!
Fint jag har en plan.
 
Och när vi ändå är inne på "Sjukdom av något slag"...
 
Sonen har haft ont i halsen i tre-fyra dagar och nu har jag också ont i halsen.
Den känns sträv som ett sandpapper, svälj, aj.
Fint...
Där får man för att man pussar och kramar sitt barn för mycket.
Jag ska genast sluta med det.
 
Nu ska jag betala räkningar, sen apoteket när dom öppnar och sen packa ihop tyget som var paj från Stoff & Stil.
Vi ses lite senare, hej då från Invalid-curling-sträv-i-halsen-morsan!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0