Jag blev skitsur...

Jag kom knappt upp imorse.
Jag är fortfarande trött.
No more party, i alla fall inte idag 
 
Igår...
 
 
 
 
Anlände vi till ett nästintill folktomt Brännhaga vid 12-tiden och det var enbart stranden som gällde.
INTE EN VINDPUST överhuvudtaget och jag brände fötterna på sanden.
Mamma satte sig omedelbart i skuggan och i havet var det 25 grader.
När vi åkte hem gissade vi att det stigit till 26-27 för det var pissljummet och svalkade inte överhuvudtaget.
Inte ens om man gick långt ut.
 
Vad gällde vinden så blev det marginellt bättre under dagen, LITE vindpustar blev det, men mestadels stekhett.
Måste varit årets varmaste dag...?

Det var jag och morsan som kom först, sen Klokboken som behövde lite strand innan hon tog kvällsbåten hem till Stockholm.
Sambon kom ut och även Kossan.
 
Men jag blev rätt sur å sambons vägnar...
 
Jo, för det där med att folk inte respekterar ens tid eller hör av sig om man bestämt träff, såna har jag sållat bort.
Jag blir galen på sånt beteende.
 
Han hade vänner som skulle komma på en fika i "det-alldeles-för-strålande-vädret" igår och jag undrade "NÄR/dvs TID?".
Mellan 12-15 skulle DOM DYKA UPP, svarade han, och "kunde inte jag också stanna hemma så kunde vi åka ut ihop sen?"
Dock INTE sa jag, i detta vädret...?
Nej tack, har jag en vecka kvar av min semester sitter inte jag i stekande sol i 27-28 grader och väntar på några som skulle "dyka upp" mellan 12-15.
 
Jag föreslog att han skulle ringa och kolla NÄR dom skulle dyka upp och om det i så fall bara var en halvtimme (vilket jag misstänkte för att dom skulle lämna ön och bara komma förbi och det var det verkligen inte värt att vänta på) så kunde han åka med mig istället.
Vi har ju knappt setts.
Nej, han skulle vänta.

Okej...
 
Klockan 15.30-någonting kommer sambon ut.
Vännerna  hade inte dykt upp, INTE RINGT, inte svarat när han ringt och kollade vart dom tog vägen.
Jag blev skitsur.
Tyvärr gick det ut över sambon lite för jag blev förbannad å hans vägnar, jag blev förbannad att VI kunde haft en dag ihop för ovanlighetens skull, och förbannad över att folk är så respektlösa med ens tid.
Man hör väl av sig...?
 
Ja, själv har jag varit utsatt för sånt tid efter annan och jag fick tillslut nog och sållade bort såna tidslösare.
För som jag brukar säga:
Min tid är värdefull för mig, då ska inte någon annan få slösa bort den åt mig med att man ska sitta och vänta när man kan göra annat!
Basta liksom.
 
Det var väl därför jag blev extra sur igår för jag har verkligen noll tollerans vad gäller dessa frågor och sambon och jag har sagt "Hej" och "Hej då" på sin höjd denna sommaren så när man då KAN FÅ TID och han faktiskt kunde tänka sig att åka på stranden efter dom varit här...
Då blev jag sur.
 
 
Nåväl, det gick över och vi hade en trevlig stund till slut innan vi lämnade Björkis framemot kvällen.
På parkeringen bestämde vi så att vi skulle grilla, vädret var ju så varmt och vi har ju knappt varit hemma alls och grillat iår.
 
Jag ringde Moster Puff, sambon åkte och hämtade henne och dom stack och handlade.
Sen grillade vi och satt ute till halv nio, ja, då stängde jag i princip ner kroppsligt.
Jag skulle gå en promenad med hunden men kom bara in i duschen för att duscha av mig stranddagen sen dråsade jag isäng och somnade väl efter någon film.
Och nu...
Är det lika fint som igår, vi ska dra nu.
Ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0