Jag hinner fan aldrig tröttna...

Uppe och idag hade sonen tagit ansvar och gått upp själv i tid, BRA JOBBAT sonen säger jag!
 
Jag förvarnade att jag inte skulle gå upp förrens tidigast, om jag då inte vaknade tidigare av mig själv, vid 07.15 för jag skulle se "Million dollar listing" (program som går sent tyvärr) med den svenske fastighetsmäklaren i New York Fredrick Eklund...
Alltså tänkte jag bara gå upp och se att sonen åtminstone kom iväg i tid till skolan.
 
Men sonen...
Ja, han behöver piffa lääääänge, så han ville väl inte riskera att bara behöva ha en halvtimme att äta, piffa och klä på sig OCH sen en kvart på det att ta sig till skolan, in i skåpet och till lektion, så han var uppe och klar när jag kom upp!
Bra jobbar som sagt.
 
Dessutom hade han fixat iordning rummet INNAN jag kom upp och sa till.
Jättebra.
 
Vad fick jag då i födelsedagspresent av sambon och mamma?
Jo, jag fick pengar och igår slog jag till på en sak jag kollat in i några veckor...
 
 ... en liten mini-projektor.
 
Vad ska du ha den till, undrar ni kanske?
Jo, MÅLA TAVLOR med lite större motiv.
 
När jag började kolla runt lite på nätet efter gamla overheadapparater slog det mig plötsligt:
Kanske jag borde kolla på vad en projektor till datorn kostar, en som inte behöver spela upp rörliga bilder utan bara vanliga bilder, en som har någelunga bra ljus och bra skärpa och som inte är så stor.

Dom kanske inte kostar så mycket...?
Då hittade jag denna ovan.
Läste recensioner på nätet och den fick övervägande bra kritik.
 
Liten, nätt, tillräckligt bra för mitt behov så jag gick till Elgiganten för att köpa en och priset var prisvärda 1890:-.
Då sålde dom inga projektorer.
Nope, den fick jag köpa via nätet i så fall och då rann det av mig i några dagar, men så igår kom ett reklamblad och då har dom satt ner projektorn till 1590:-!!!

What, kunde jag ha sån tur, kampanjpris endast i fyra dagar, nedsatt 300 kronor!?
Jo minsann, in på nätet och så beställde jag den.
Nu får vi då hoppas att den är bra, och funkar den bra så kan jag måla så mycket mer än jag tänkt från början.

Det kan bli coola porträtt, ja allt ni bara kan tänka er.
Jag ska inte bara måla enkla tavlor till sonens rum, nej, jag ska måla ett porträtt till min bästis på Lilla Sunshine hade jag tänkt.
Jag har redan en bild som är så häftig som jag fixat i mitt bildprogram, och den ska jag blåsa upp och måla av till bästisen.
Kommer bli ascool, jag lovar.
Det kommer bli mycket hantverkande i kommande höst och vinter, hur fan ska jag hinna med allt.
Go figure.
 
Men det är så SJUKT KUL, jag hinner fan aldrig tröttna på mitt hantverkande.
Jag bara byter hantverk om jag tröttnar på något ett litet tag, DET är det bästa av allt!
Jag älskar mitt liv, ja det gör jag faktiskt.
LYX.
 
Eller jag kanske ska ta det lugnt och vara glad INNAN jag sett hur bra projektorn är kanske.
Annars lämnar jag tillbaka den, det får jag faktiskt göra på Elgiganten här, och få pengarna tillbaka och avvakta lite.
Då lägger jag nog pengarna på "overlock-högen" istället.
Fortsättning följer.
 
Halsen är tjock, jättetjock.
Jag skiter i det idag också, jag ska ut på stranden för himlen är lika blå som igår.
Inte ett moln någonstans.
Och lika vindstilla.
Jag ska läsa, slappa, lyssna på havet och odla bacillerna i halsen i solen på Brissund.
 
Nu förfix inför sambons städ, lite är redan gjort och sen ska jag iväg och handla, sen VILA.
Vi ses senare.
 
 
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0