...och alla glada jävlar som har bidragit till att ha gjort den till en succé!

Hemma i soffan och har sett "Allsång på Skansen" för första gången iår...
Och nu var det sista programmet.
Nya säsongen av "Project Runway" har börjar så jag ska snart krypa till kojs och ladda inför morgondagen.
 
Och NU känns det bra.
Jobbångesten har släppt och jag känner mig jävligt laddad, jag har haft en underbart BRA dag.
 
Först blev systuga.
Undanplock för sambon skulle städa, det sk förfixet.
Sen stack jag iväg och gjorde alla ärenden jag skulle göra, hann med allt, inköp till sonen, konfirmationspresent och dessutom hämta tyger, mönster, knappar, tråd, en NY FIFFIG LINJAL från Stoff & Stil...
 
 
Ja, detta är en lite tyngre, böjlig (med ståltråd?) som är perfekt att använda när man slaktat ett favoritplagg som kanske gått sönder och vill göra ett nytt likadant plagg.
Då använder man denna så går det snabbt och enkelt att få till formerna och få formerna att "stanna kvar i formen" medans man ritar av.
MYCKET BRA tillägg i mitt lilla syrum.
 
Sen kom jag hem, sydde lite till och sen skulle det bli stranden och jag satte mig ute i trädgården för att vänta på morsan, då såg det ut så här...
 
 
... inte så jävla lovande precis.
 
Morsan kom, vi åkte utåt och det såg mer LOVANDE ut, klarblått vid Toftavägen och utåt.
Vi ringde Oljebaronen för att kolla läget på Björkis och han sa att det blåste rätt friskt vid havet, blev svinkallt när solen gick i moln (alltså samma väder som i stan) och rekommenderade isåfall en grop på Tofta.

Vi var vid Tofta och där var det ju klarblått.
Mamma och Tofta och all sand...
Ingen bra kombo.
 
Snilleblixten Österholm kom då på poolstället vid Gnisvärd nästan nere vid havet.
Vi drog ner och kom till ett nästan folktomt plejs med strålande sol och skydd för havsvinden med bara svag vind...
 
 
 
Det var en pappa med lite skrikiga ungar som var där i en halvtimme innan dom stack, sen blev det helt öde, dödstyst, jätteskönt och det var bara vi där-
Kiosken var stängd så vi badade gratis, och där låg vi i några timmar och slappade, läste, solade och som sagt badade.
 
När vi kom hem vid halv sex-tiden tog jag Milou på en stadspromenad som ett PERFEKT avslut på min sista semesterdag...
 
 
Ackompanjerad av "Grabbarna på bänken" som tog kvällsgroggen av tvivelaktig kvalitet (en liten drickpicknick...?) i skuggan av muren vid Östergravar:

- Skål bruttan, söt liten RÅTTA ´ru har!
 
...med tydlig hänvisning till den lilla "råttan" som gick så fint i koppel brevid mig:
Milou-råttan.
Nåväl, "SKÅL", sa jag och tänkte att det är väl underbart att vackert och lite skört och kantstött kan harmoniera så fint ihop ändå...?

Gubbarna, värmen, solen, muren, himlen, ja allt.
Snart sitter dom snålblåst och nästan dör av köld, än så länge kan dom njuta dom också.
 
 
 
 
 
 
 
Som ni säkert förstår, sämre avslut på sin sista semesterdag kunde man ju ha.
 
Jag är så nöjd med min dag, min semester och alla glada jävlar som har bidragit till att ha gjort den till en succé.
Ingen nämd, ingen glömd, men det har varit SÅ KUL.
Imorgon jobb, sen håller vi tummarna för Fårö på torsdag.
Vi ses imorgon igen, hoppas jag är vid liv och kan somna och inte ligger och nattsuddar inatt.
God natt alla glada.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0