"Snapp", och så lossnade hela skiten...

Det känns som om någon öppnad en vattenkran som är omöjlig att stänga...
Min näsa bara rinner och rinner.
Jag mår välan "sådär".
Jag är inte så dålig så jag behöver ligga och ta det lugnt, men jag är å andra sidan inte den piggaste mörten i sjön heller!
 
Jag hade en dipp på eftermiddagen på jobbet igår, men bara "inombords" inte utåt, då jag var tvungen att ta alvedon...
Trodde att nu går det utför rejält.
Men det gjorde det inte, lite sömn gjorde susen och jag stod på samma nivå imorse, som igår morse.
Fast jag SKA ta det lugnt idag, eftersom jag ska jobba imorgon igen.
Det blev promenad hem från jobbet idag som vanligt, så jag håller mig till handarbete eller systuga inomhus.
 
Har börjat på ett par handledsvärmare men lyckades slita av plaststrängen (eller vad jag ska kalla det?) på min smalaste, i storlek, rundsticka.
Ja, den hade legat invirad i ett fodral och var så hopplöst jobbig att sticka med.
Jag borde ha värmt den i varmvatten och sträckt ut den INNAN jag började sticka, men det gjorde jag inte.
 
Så fick jag tuppjuck och skulle sträcka ut den och råkade väl ta i lite VÄL hårt.
Och så är den efter mormor också, så rundstickan är inte PURUNG om vi säger så...
"SNAPP", sa det, och så lossnade hela skiten.
Dock gick det att rädda själva handledsvärmaren men jag måste fixa en ny rundsticka, ja, alltid är det nå´tt.
 
"Jaha, stickar hon...?"
Tänker nu väl förmodligen nu då.
Ja, det funkar rätt bra på rundsticka för det är inte lika "tungt" som på långa stickor, och så är det ett så litet projekt att det blir inte så påfrestande.
Alltså stickar jag...
Tillfälligt.
 
Värken i nacken har lagt sig....
Jag tackar för den här gången...
Och hoppas inte på återseende!
Men så´n tur har jag väl tyvärr inte 
Och nu ska jag börja min dag, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0