Den stora tyg-bibeln har anlänt...

Så var jag hemma igen...
Med en klump i magen.
 
För att...?
Jo, tjejen som jag bytte av på jobbet igår, ligger sen inatt hemma i kräksjukan.
 
Jag hoppas inga basillusker har hoppat över på mig, jag hoppas att illamåendet jag känt sedan hon SA att hon legat och spytt hela natten BARA är psykosomatiskt.
För det är det väl, det går väl inte på ett halvt dygn i alla fall.
Håll tummarna, jag vill inte... ha... kräksjukan.
 
Och VAD kom igår tror ni...?
Jo, nya Stoff & Stil katalogen.
Den stora TYG-BIBELN!
Jag vill ha...
 
 
Tyget, inte klänningsmodellen, men första bilden var inte så fin...
 
 
 
Viscose i dessa två...
 
 
 ÄLSKAR detta tyg med fjädrarna, skulle GÄRNA ha en lång, svepande kjol i detta tyg...
 
Barntyger...
 
 
 
 
 Ja, och en massa massa mer.
Jag kan inte sluta titta och bläddra, titta och bläddra.
Skjut mig, det är det enda jag känner, skjut mig.
Men nu säljer jag lite, så får jag in lite, då...
Köper jag väl det som är mest åtråvärt 


Och "Tji fick jag" när jag hånade biskopen och hans lilla vällingklocka igår, det var ju massor med kyrkor som tog "krafttag" och ringde för Gotlandstrafiken igår...
Jag bara undrar VEM som kommer bry sig där uppe i Stockholm, vem...?
 
Så har jag funderat på om jag inte ska ha klädda knappar på barnjackan istället?
Alltså köpa ett sådant där verktyg som kostar ca 40 kr som man kan göra egna, klädda knappar med.
Det skulle bli så mycket mer enhetligt, dessutom så är det en bra investering för kommande kläder.
Så jag ska kolla vad ön har att erbjuda i frågan...
Gissar dock tyvärr INTE så stor chans att jag hittar något här.
Håll tummarna även här.

Såg för övrigt på provsömmarna/dekorsömmarna jag sytt, och det blir "kråkfötterna".
Dom var gulligast!
Nu ska jag sätta fart här, vi ses senare, det blir piffa, sy, stan, fika och sen kommer jag hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0