Det var inte en peruk, den var två...

Folk är välan FÖR snabba att hitta på roliga saker när det händer något...
 
 
En väldigt passande slogan på denna lilla olyckan, och tyvärr väldigt rolig.
Detta är facebook när det är som roligast 
 
Vad har hänt mer idag då?
Jo, sonen ville att jag skulle följa med när han skulle klippa sig, sagt och gjort...
Så när jag var "klar" (hur klar jag nu ÄR med den där fleecen...?) med fleecejackan då hoppade jag i jeansen, tog med Milou och gick till frissan.
 
Sonen klippte av hela sig tjocka kaluffs.
Herregud, ungen har fått mitt tjocka och lockiga hår, sin fars übertjocka hår, så på den lilla klippningen han gjorde idag...
Då fick frissan ihop MER HÅR på enbart sonens klippning än hon fått ihop alla kunder under hela dagen.
Det var inte en peruk, det var två.
Och sonen såg ut som en FILMSTJÄRNA när han kom ut.
Snygg.
Jättesnygg (om hans helt opartiska mamma får säga det själv såklart
 
När han var klar där, sa vi "Hej då" och jag gick bara tvärsöver vägen till min gamla arbetskompis som bor där.
Därav att Milou var med, för hon hade bett att Milousan skulle hänga med på vår fikadate!
Jag kom dit, blev bjuden på jättegott kamomillte, jag som inte gillar te i vanliga fall gillade faktiskt detta.
Sen blev det VÅFFLOR med hallonsylt och gammeldags gräddglass.
Ursäkta...
Hörde jag LYXFIKA eller?
Jojomänsan, det var det minsann.
Så satt vi där och pratade om ditten och datten, och hade roligt.
Det blev många skratt.
 
Milou hade för övrigt också våffelparty!
Hon placerade sig mycket strategiskt under lilla "H´s" barnstol, för där ramlade det ner både det ena och andra i snaskväg åt den lilla vovven.
Våffelbitar, hallonsylt och glass det är mumma för slasktratts-vovven det!
 
Förresten så var det en tant och klippte sig innan sonen fick klippa sig hos frissan, som tyckte att "valpen" (dvs Milou) var så himla söt.
Nja, hon är ingen valp, hon fyller snart två år.
"Oj, jaha, jag trodde att det var en valp för hon är så liten (har vi hört det förut..?
Det var allt en näpen liten cavalier du har, hon ser ut som en riktig "Lady"-hund..."

Mm, matte kunde väl BARA hålla med.
Inte nog med att jag och familjen är nöjda och älskar våran LILLA vovve...
Alla andra gör det också 
 
Sen gick vi hem, åt mat med gubben och sen har jag bara suttit vid datorn och gjort nada.
Är helt slut efter flera dagar med fleccejacks-hets och annat.
Har vunnit två mönster på Tradera...
 
 
 
Första mönstret är till lite mindre barn, gillade jackan med dom små öronen på, priset var mycket prisvärt eftersom det är sprillans nytt!
Andra mönstret med den rutiga lilla jackan tyckte jag också var både enkel och söt, typ lättare vår- eller höstjacka.
Tänk er i två tyger, kanske något gulligt på utsidan, fodrad med fleece på insidan.
 
  
 
  
 
  
 
Tex...
Ja, och nu ska jag krypa isäng, vi ses imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0