Jag ångrar inget...

När jag satt på jobbet i helgen och läste en tidning, då hittade jag den här listan som jag var tvungen att fota och dela med mig här...
 
 
... och kände mig vid NÄSTAN 42 års ålder väldigt nöjd.
Om jag mot all förmodan skulle dö knall och fall imorgon, då skulle jag inte ångra ett dugg av dom där fem punkterna som folk ångrar mest på sin dödsbädd!
 
Punkt nr. 1...
Jag har ALLTID levt som som jag själv velat, aldrig gjort det som förväntats av mig.
Kanske med en viss vånda i början av valen jag har gjort, men ändå en tiifredställelse i slutändan.
 
2. Jag har perodvis jobbat så jag nästan stupat och periodvis.
Och sen som tex nu, haft förmånen att jobba dygn så jag får mycket fritid och kan pyssla med mitt hantverk.
 
3. Jag har alltid vågat uttrycka mina känslor, till min familjs stora förskräckelse (när jag var liten och ung
Som vuxen har jag tagit ansvar för det själv, och är glad att jag är som jag är på den punkten.
Folk vet nästan alltid var jag känner och hur jag mår.
På gott och på ont?
Ja, det får stå för dom som kanske tycker det är jobbigt 
 
4. Jag önskar att jag hållit fast vid mina vänner bättre...
Ja, med tanke på att den innersta kärnan av min vänkrets sträcker sig från när vi var 7 år (faktiskt 4 år med Lilla Sunshines mamma), s
å kan man nog LUGNT säga att vi sitter fast cementerade ihop med varandra.
Jag har med andra ord hållit fast vid mina vänner!
Och skaffat nya.
 
5. Att vara lycklig...
Vem är lycklig HELA livet och hela dagarna?
Det är väl ingen, men jag är glad och lycklig för det mesta.
I alla fall när jag gör saker som gör mig lycklig.
Jag kan varra irriterad på EN sak under en dag, men samtidigt vara lycklig för att jag lyckats hitta ett fint tyg, sy något snyggt, sonen sagt något snällt och sambon ändå står ut.
Ja, ni fattar väl vad jag menar.
 
Men som sagt...
Skulle jag dö imorgon så ångrar jag inget.
Jag har haft VÄLDIGT KUL i mitt liv, levt det som jag velat, gjort galna och ogalna saker, jag ångrar inte ens dom dåliga förhållandena jag haft, för det har ändå lärt mig saker både om mig själv och läxor om vad jag ska undvika vidare i livet.
Jag ångrar inget.
Så skönt, då vet ni det! 
 
Nu ska jag hoppa i duschen, dra till jobbet och imorgon...
Då syr jag klart min mysfleece!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0