Jag är i sjunde himlen...

God morgon!
Idag blev jag väckt av sambon 06.54.
 
Han ringde och väckte mig, trodde jag var uppe och stökade runt i lägenheten "för det lyste ju överallt" som han sa...
- Nä, jag SOVER!!!
Det måste vara sonen som redan var upp och tänt, och mycket riktigt, när jag klev upp klockan 07.00 prick...
Då hade han ätit frukost, piffat, packat väskan och låg och spelade tv-spel.
Klockan 07.
?????
 
Okej, från och med nu BEHÖVER tydligen inte jag stiga upp och curla min son ens.
Han fixar det själv när inte jag står där som en hök över honom och bevakar "allt som ska göras" innan han ska till skolan.
Så otippat.
 
Dessutom har jag glädjade nyheter, åtminstone för mig själv.
Nu har jag kommit lite längre än till hälften på min spets till fleecen, jag testade att nåla på den igår och jag TROR att det går att rädda jackan.
Speciellt om jag virkar spets till ärmarna också och syr på.
Då blir det mer enhetligt och kommer inte se ut som ett ihop-plock till jacka.
Kan bli så att jag räddar den, så det är försiktig optimism här för tillfället. 
 
Förfixet/undanplockandet är redan klart här hemma, tvätt i maskinen, jag och hunden ska ge oss ut på promenad innan halv nio tänkte jag mig.
Sen ska jag dammsuga och plocka bort adventstjänor och dylikt och sen...
Virka spetsar!

Och ikväll kommer jag vara i sjunde himlen.
Då är det nämligen ny säsong av "Project Runway" USA!!!!
Hurra, dubbelavsnitt dessutom, ja, jag hoppas att det är bra designers som tävlar iår.
Nu ska vi ut, vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0