Morr...

Nu har jag exakt 10 minuter som jag får sitta och blogga!
Sen ska jag naturligtvis fortsätta på min fleecejacka så den blir klar och medans det är någelunda ljust ute.
Jag behöver gå på stan idag också och fixa en present tills imorgon, alltså syr jag först och går på stan sen.
Tycker att nederdelen på jackan är viktigast och svårast att göra så det inte blir snett, så det vill jag göra i dagsljus inte i eftermiddags-/kvällsmörker.
 
Tittade på det jag sytt igår och blev glad...
Det såg väldigt bra ut trots missen igår, jag sydde ju det på kvällen och man vet ju inte om det blir "tipptopp" men det blev det.
Dock stör det mig att jag gjorde overlockstickningen på insidanssömmen.
Det är inte felsytt, inte snett, men...
Sömmen avviker ju.
 
Fast det SYNS ju inte.
Ändå stör det mig.
Jag är så...
Handarbets-autistisk.
På riktigt är jag det.
Och det vet ju alla som känner mig, och säkert ni som följer mig här också.
Hur kan något störa mig som inte syns?
Go figure.
Jag ska försöka förlika mig med det, det går nog så småningom 
 
Det som också stör mig är att jag INTE har mer fleecetyg att sy en till omedelbums när jag är klar med den här.
Jag vill göra om och jag vill göra 100% rätt, och jag vill ha en grå som jag kan ha här hemma.
Denna tar jag till jobbet där jag inte har en hund som gör att jag fångar upp alla små vita hårstrån från Milou.
Utbudet av fleecetyger, dvs sådana fleecetyger som jag vill ha...
Är lika med noll här på ön.
 
Till Stockholm har jag bestämt att jag ska vänta tills april innan jag åker upp för lite vår-tyg-garn-shopping samt ränna runt och upptäcka MER av stan.
Här finns tyvärr ingenting att köpa i fleecetygväg, och jag får smått panik.
I så fall får man skicka efter och det har jag inte råd med nu.
Morr.
 
Nåväl, kanske jag kan be Klokboken att gå och shoppa lite åt mig där jag köpte detta fleecetyg på Sveavägen som ligger mitt i city, var VÄLDIGT PRISVÄRT och väldigt snygga färger.
Så kanske hon kan ta med det nästa gång hon kommer hem?
Ja, vi får väl se.
Dock hade jag velat sy en ny på studs, men nu går ju inte det.
IBLAND...
Hatar jag att bo på en ö med urtaskigt utbud, ibland.
 
Ja, och nu har jag sett nyheterna, bara vädret kvar, bloggat och NU...
Ska jag sy.
Bilder och rapport om dagen lite senare, ha en bra dag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ha en skön dag där i syhörnan!
Kram, Ingrid

2013-01-12 @ 10:58:58
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Anonym

Tack Ingrid :D
Tyvärr gick det åt pipsvängen, men jag räddar nog jackan förhoppningsvis :S

2013-01-12 @ 20:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0