Muramaris branden verkar vara anlagd & Korsstygn...


På fejan hittade jag detta lilla roliga stycke...

"Behenningsföretaget drabbades av det största henfallet i hennaminne och blev nödgade att hyra in henskap från Henduras. Även alla som var hentalsskrivna i småländska Hentorp ställde hengrant upp. Alla utfodrades med hennagrynsgröt och underhölls av heniska spelehen som fick hendelkubb och henung i hennorar.

Besmurfningsföretaget drabbades av det största smurffallet i smurfaminne, och blev nödgade att hyra in smurfskap från Smurfuras. Även alla som var smurftalsskrivna i smurfländska Smurftorp smurfade smurfgrant upp. Alla utsmurfades med smurfgrynsgröt och smurfhölls av smurfiska spelesmurfer som fick smurfkubb och smurfung i smurfsmurf."

Det var lite kul 
Mindre kul var det "Närpolisen på gotland" gick ut med på sin sida på fejan:
 
"Branden vid Muramaris misstänks vara anlagd.

Under lördagen har en teknisk undersökning genomförts på brandplatsen. Resultatet blev att man nu misstänker att någon tänt eld på huvudbyggnaden på Muramaris.
Polisen arbetar därför nu efter rubriceringen grov mordbrand.
Söker vittnesuppgifter
Polisen uppmanar alla som varit i närheten av området under de sista veckorna innan branden och sett personer eller gjort andra iaktttagelser, att höra av sig till polisen på Gotland.
Det kan vara så att någon avsiktligt riggat en brand i byggnaden - kanske ett par veckor innan fredagen.
Branden upptäcktes tidigt på fredag morgon av en bilist som passerade förbi fastigheten. När räddningstjänsten kom till platsen var byggnaden helt övertänd och gick inte att rädda."
 

Alltså det DÄR låter verkligen INTE bra.
Vem fan är så urbota dum i huvudet så dom gör en sådan sak????
Fortsättning följer, jag hoppas verkligen inte någon har tuttat på, det vore fördjävligt.

Vidare på temat "Kul" igen är att jag har kommit på annan typ av handarbete som jag inte gjort på ett tag:
Broderi!
Tur att man städat och röjt i sitt arbetsrum så man hittar alla sina prylar igen 

Det kommer bli lite korsstygn...
 
 
 
 
... och har kollat nätet efter idéer.
Hittade tex textraden: "Rökare är också människor - fast inte lika länge." som jag tyckte var kul, men kommer hålla mig till mycket kortare text i mitt projekt.
Säger inte VAD ännu, det får ni se när det är klart 

Det får bli något litet kortare eftersom jag har andra "handarbetsplikter" också, men detta ska bli kul, det var så länge sedan!
Tjusigt och gammeldags blir det dock inte.
 
Jag har även startat upp en sjal som är beställt...
Det har gått i ett här i soffan.
Köpt godis som jag smockat i mig, får gå av mig ALLT när jag går till jobbet imorgon.
 
Så så tillsist vill jag rikta ett stort TACK till Rusta för alla snygga och rätt billiga trasmattor!
För om hunden gillar att dra ut all kaninens halm på trasmattan i köket för att reta kaninen när hon tycker att han är...
Tråkig(?) och inte vill leka med henne.
 
Då älskar kaninen nuförtiden när han inte får gnaga på mina trästolar sedan ÅR tillbaka och faktiskt har lärt sig att inte göra det...
Då älskar kaninen att sitta på valfri trasmatta i trappuppgång, kök och genomgångsrum...
Och gnaga sönder varptrådarna i mattan och försöka dra ut dom.
Himla kul kaninsysselsättning verkar det som.
Som sagt TACK Rusta, tack vare er kan jag åtminstone hålla delar av golvdekorationen snygg och prydlig!
Och visst är det härligt med djur, ja visst är det, dom berikar ens liv på ett så otippat sätt!

Nu ska vi sova, vi ses imorgon.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0