Sytt så nacken glöder...

Först blev det promenad i det UNDERBARA vädret vid 8-tiden...
 
 
... krispigt som tusan ute och snön var som florsocker!
 
 
 
 
 
Vi gick runt muren som ni kanske ser...
 
 
 
 
 
Mycket vacker morgon och både jag och hunden var nöjda efteråt.
Sen var jag helt klar här till 10.30, tog en kopp kaffe och vidare gick jag till tygaffären och köpte...
 
 
... ett annat tyg än det jag tänkt mig.
Det blev ett cerise tyg med små blommor på, FINECORD MANCHESTER heter det där pyttesmalrandiga manchestertyget och så blev det ett vitt fleecetyg.
Så gick jag hem och körde igång.

Fasen, det tog nästan en och en halv timme bara att skära till alla delarna, det var ju dubbla delar av allt som skulle skäras till.
Att skära så mycket tog på nacken, och speciellt fleecen tar.
Det är så trög att skära i och man måste ta i rätt rejält.
Jag skär ju hellre än klipper tyget för det blir mer perfekt då, dock tar det ju då som sagt mer på nacken om man har ett tjockt tyg.
 
Sen satte jag igång och sy.
Jag fick ihop nästan hela underjackan, sen insåg jag att jag behövde skära till en ny arm.
Och det orkade jag inte just då, så jag började sy på ytterjackan istället.
Nu ska jag inte säga för mycket...
För varje gång jag skriver något positivt om något jag gör, då går det åt pipsvängen.
Men jag TROR att jag fixar att göra den här utan att "tabba" mig och gör jag det så kommer denna bli jättesöt och mönstret var superenkelt.
Så håll tummarna, imorgon fortsätter jag.
 
Jag fick ge mig vid 16.30-tiden, då pallade inte nacken mer.
Det bränner som en flammade majbrasa typ.
Jag ville fortsätta, jag hade kunnat sy hela natten, men...
Det är ju ett liv efter syrummet också 
 
Så, det var min dag det, jag har haft en underbar dag i min lilla BUBBLA.
"Den jag älskar att var i..."
Enligt vissa jag känner.
Ja, och där lär jag väl stanna.
 
Imorgon blir inte dagen sig helt olik.
Det blir hundpromenad, lite sy och så ska jag träffa en kompis och sen...
Sy lite igen på barnjackan gissar jag! 
Vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0