Tänkte "testa" en snöplog...

Hemma igen efter den sedvanliga promenaden hem från jobbet.
Skönt.
Slappar i soffan till klockan 11.30 och sen ska jag dammsuga och sen...
Just det, HANTVERKA på något sätt!
 
Igår var det premiär att ha på sig min nya fleecejacka!
Fick tipset "anonymt" via mailen att tvätta plagget så skulle det elektriska i tyget försvinna.
Sagt och gjort, det gjorde jag, jackan höll, det overlockade nertill HÖLL och blev inte fult och det elektriska försvann.
Topp! 
 
Jag kan dock säga att mönstret är en "redan färdigutskuren" 38, för det är ju alla "Stoff & Stil" mönster.
Dom kör ju inte 5 storlekar i ett mönster, utan man måste köpa en storlek, och vill man ha större eller mindre, då får man köpa dom också.
Himla BRA affärsidé för dom gissar jag.
Fast det är ändå bekävmt för konsumenten, för man slipper ju rita av och skära ut mönstret, dock dyrt i längden.

MEN...
Problemet blir ju då när man köper ett mönster som jag gjorde på auktion, och mönstret inte längre finns i produktion...
Då får man försöka "trixa" lite för att få till rätt storlek.
Mja...
Jag tyckte att jag lyckades minska mönstret något, men man ser ju klart och tydligt (på den suddiga bilden...)
 
 
... att den hänger lite som en potatissäck på mig.
Jag har liksom ingen "hylla" där fram som fyller ut jackan.
Nåväl, svankar jag lite så ser det bättre ut...
 
 
... blir dock lite jobbigt att gå och svanka hela tiden och så får man ont i både nacke och rygg.
 
Fast jag är nöjd ändå, för igår hade jag endast på mig min randiga Monkiklänning (och jeans såklart) och fleecejackan under täckjackan och jag frös INTE!!!!
Annars brukar det vara tunnt linne,M- klänningen, tjock sticketröja och ibland även en tunn sticketröja på det!
Snacka om Michelingumma.
Igår räckte det med fleecen och så matchade den mina jeans så bra.
 
Ska se om jag kan strama åt jackan lite, kanske flytta knappen längre bakåt och ta bort "knytsnörerna" på insidan och sätta en knapp där istället?
Kanske kan få den lite mindre i volym.
Vi får väl se, men överlag...
Är jag nöjd med modellen och min LÄTT MISSLYCKADE och lite för stora fleece, för den håller mig varm.
Den ska bara förfinas lite.
 
Lite korsstygn har det ju också blivit...
 
 

Hittade texten jag valt i boken "Korsstygn på nytt sätt", och ni som har den kanske vet vad det kommer stå..?
Dock valde jag annat typsnitt från en gammal märkbok jag har efter mormor, jag ville ha lite mer kompakt text än den som var i boken.
Jag har kommit så här långt nu...
 
 
... kan väl säga att textsnutten jag valt är lite "Alfons Åberg-inspirerad" så kan ni väl försöka gissa på ett ungefär vad det kommer bli.
Jag TROR att merparten listar ut det rätt snabbt.
Tyckte bara att den passar HUSHÅLLET här hemma så himla bra.
Den kommer bli upphängd nere i trappuppgången bland att skyltar och min andra broderade tavla där det står "FAN!".
Ja, inga broderade rosor här inte 
 
Eller jo, det har jag faktiskt också, men dom ligger nerpackade i en låda i väntan på användan någon gång i deras liv, och sen har jag ju broderat blomslingor i olika modeller på mina kökshandukar.
Så dom hänger ju framme och synliga i alla fall.
Jag glömmer bort mellan varven hur KUL det är att faktiskt brodera, mer broderi åt folket säger jag!
 
Så när jag kom vid Statoilmacken möttes jag av denna synen...
 
 
... en snöplog som stod på tomgång med förardörren lite öppen.
Jag bara fick en sådan där SJUK tanke:
Tänk om jag skulle hoppa in i förarsätet och TESTA och köra lite snöplog, nu när dörren stod så där inbjudande och öppen och allt!!!!?
 
Jag som (INTE) har körkort typ, det hade väl varit lite fräckt att testa?
Lite som att spela rysk roulette och hoppas att jag skulle fixa det.
"Jippie, jag fixade det", fast alternativet skull ju då och och förmodligen bli "Fan, det gick åt helvete".

Så dök bara den där städerskan i Stockholm med tåget upp i tanken (och en och annan liten färd ute i Ljugarn upp), och jag fick en iskall kåre längs ryggraden...
Nä, jag avstår nog från att sno en snöplog som ändå står där med lite öppen dörr och allt.
Kändes mer tryggt så, mina mer äventyrliga dagar är över! 
Tack och lov.

Och nu hoppas jag att ni fattar att jag SKOJAR om det där sista.
Det var ironi.
Jag hade inte den blottaste tanke på att sno en snöplog och testköra den lite.
Jag kan säga att jag tänkte direkt på att:
"Tänk om det kommer någon galning och snor den här snöplogen och drar iväg med den på ett tokigt  äventyr".
Det var ju bara att hoppa in i förarhytten och dra liksom.
Snöplogarmannen satt ju inne på Statoil och...
Chillade.
Nu ska jag sätta igång här, vi ses senare!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0