Tiden går, och vi med den... Tydligen...

Långpromenad med hunden, medans jag pratade med bästisen samtidigt.
Men idag var det alldeles för mycket folk i farten på Hällarna, det var koppel på, koppel av, koppel på, koppel av, koppel på, koppel av.
 
Jag höll på att smälla av på allt folk "som RÄNDE på MITT STÄLLE", som jag sa till bästisen.
"Nu ska jag ska bli multimiljonär och köpa hela rasket så jag får ha det ifred" (hej-rim-och-reson), gnällde jag vidare.
 
Ja, visserligen är det inte mycket folk i veckorna, då är det bara vi hundägare i farten där och DET går väl ann...
Men dom där:
"Vi är bara ute och flanerar folket"...
Go away!
Bara en liten önskan i all enkelhet, Hällarna är mitt-mitt-mitt- och bara mitt! 
Nä, lördagar och söndagar är ingen höjdare om man inte går väldigt tidigt eller väldigt sent.
 
Hem och duscha och sen vart det redan skymmning.
Jag hann i alla fall skära ut (och sen var nacken tokpaj)...
 
 
... den mörkt åskblå (mys-) fleecejackan...
 
 
... med luva och trumpetärm.
Den kommer bli SÅ gosig och förhoppningsvis snygg också.
Ett komplement till min vardagliga mys-utstyrsel, så man inte behöver muppa runt i den där älskade morgonrocken jämt.
Det ser så ovårdat ut 
 
Ska nog förmodligen sy en i någon av dom här grå också...
 
 
 
Men vi får väl se om jag får ihop den blåa först.
Dock gick det åt rätt mycket tyg, mycket mer än jag tänkt mig.
Det stod att tygåtgång skulle vara 1.40, och jag har nog slösat 1.50, kanske 1.60...?

Fast så är jag INTE en fena på att spara in tyg när jag skär ut det heller, jag slösar för att få rätt och sjysst tyg- och mönsterrikting.
Nu vet inte jag om det är så viktigt i just fleece kanske, jag har ju bara sytt EN (misslyckad) barnmössa i fleece...
Men det lär jag väl bli varse imorgon när det är ordenligt dagsljus och jag ser bättre och ser det jag skar ut idag.

Jag hade köpt två meter, och det räckte till en jacka till mig och sen ska jag nog sy något litet barnplagg också i det som blev kvar.
Slöseriet på 20 cm mer än vad som borde bli slösat, får väl gå 
 
Ska man dock se till att två meter fleece på "Ohlssons tyger" kostar 79:-/m och över tre meter kostar 69:-/m då är det ganska prisvärt ändå.
Får man dessutom ut något litet mer, då är det ju toppen.
Jag betalade 158 kr, det hade kostat betydligt mer att köpa plagget i affären.
Så...
Håll nu tummarna att den blir bra och snygg OCH att jag blir nöjd.
 
På tv´n visas "Amadeus", filmen om Mozart.
 
Det kastar mig tillbaka 29 år tillbaka i tiden, och jag hade varit på bio och sett filmen...
Sen gick jag och så den tre gånger till, och köpte musiken.
Hårdrockaren hade blivit frälst i klassisk musik, så himla otippat.
 

Sommaren efter köpte vi/pappa min andra häst "Kejsaren".
Men det var ju ett asfult namn tyckte Fröken Österholm och eftersom hästen var bara var 2½ år blev han omdöpt till Mozart Greystoke.
Mozart efter filmen "Amadeus" då såklart, och Greystoke efter filmen "Greystoke, Legenden om Tarzan"...
 
 

Mina TVÅ favoritfilmer det året, Amadeus för att jag älskade interiör, kostymer och dialog,
sen har min förtjusning för kostymfilmer bestått.
I love kostymfilmer i gamla guldiga slott á la Versailles med kristallkronor stora som mitt vardagsrum typ.
Och Greystoke...
Ja, om ni ser Christophe här ovan så får ni väl gissa själva.
Han var ju så snygg så det var inte klokt 
 
Det är SJUKT längesedan och jag tyckte jag var SJUKT gammal då.
Jepp, och det var 29 år sedan, och iår blir jag 42.
Hjälp vad tiden går, det känns som ett annat liv och en annan person.
Tiden går, ocn vi med den... tydligen.
Vi ses lite senare, dags för mera pyssel!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0