100% nykter...

Uppe och varför låg jag och såg "SNL" igår när jag skulle upp och jobba idag...?
Ja, inte vet jag, men jäkligt dumt var det för jag är så trött så jag smäller av.
Oproffsigt.
 
Fast å andra sidan var jag inte trött då...
Men det är jag nu.
Kaffe tack.
 
Så raskt över till två väldigt oproffsiga hundägare, följande scenario igår inträffar:
 
Jag och Milou är ca 10 meter från våran grind (den lilla grinden) och på andra sidan borta vid Statoil kommer två andra hundägare med två små chiuauor.
Den ena i koppel och den andra utan.
Den hunden utan koppel får syn på Milou och drar ut i vägen mot oss och hundägarna börjar hojta.
 
Jag hör direkt på deras röster att det är något som inte stämmer här...
Dom var kanonfulla.
 
Jag får panik för jag ser att bilar är på väg från båda hållen mot den lilla hunden och börjar vifta åt bilarna som kommer så gott det går.
Ut i vägen kan jag ju inte gå för jag har ju Milou, bilarna upptäcker TACK OCH LOV vovven som ömson stannar, ömson går mot oss och matte och husse fylle-kallar på hunden som inte lyder.
 
När bilarna stannat går jag ut på övergångsstället och försöker få över hunden snabbare till oss, men den snigelgår.
Matte snigelgår hon också med biran (eller VAD det nu är för stärkande dryck hon har i burken...?) i högsta hugg i näven, fan det gäller ju att inte tappa så mycket i vätska nu när det är så varmt...
Så tar hon en slurkt till!
Vadå rädda vovven, hon är ju på väg, måste bara dricka lite också.
 
Gubben på andra sidan skriker:
Fan, den lyder ju 99 gånger av 100!!!
 
Hm, ja, så brukar jag också resonera med mitt lilla yrväder, men JAG släpper ALDRIG henne i stan tex när man är ute och går om jag märker att hon är på "sprallhumör", och när jag släpper henne i naturen ser jag till att det är låååååångt till närmsta väg och bil.
 
Men så är ju jag alltid 100% nykter när jag är ute och går med hunden också!!!!
 
Tillslut kommer fyllekajan fram och fiskar upp den lilla vovven och vinglar sen tillbaka med den förmodade biran i ena näven och hunden i den andra.
Hon släpper den lilla vovven direkt på andra sidan och han är än en gång på väg över vägen.
Fyllehundägarna gastar, hunden stannar.
 
Nästa väg över vid Shell, ja, hundens vilja att gå lika svajigt som sin husse och matte fortsätter och dom gastar vidare...
Om hunduppfostran som dom verkar så YPPERLIGT bra på!
Jovisst, det funkade ju med inkallning 99 gånger av 100...
 
Jag står vid grinden och och tittar, beredd att sticka över ifall att hunden sticker igen, och tänker att det där kommer inte sluta väl.
Jävla oansvariga dårar, dom borde inte få ha djur när dom knappt kan reagera för dom är så packade.
Fylla är så osexigt.
 
Så släppte jag tillslut ekipaget och ägnade mig åt mig egen "Gammal-hare-lik-marinerade" vovve som jag rensade från mossa, pinnar och annat kul i den långa pälsen innan duschen.
Jag var till 100% säker på att jag aldrig ville krama henne mer än då för att jag älskar henne så och aldrig skulle behandla mitt djur som fyllisarna...
Men avstod pga av lik-rullningen.
 
Och nu ska jag piffa.
Vi ses imorgon.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0