All you sunlovers...

Uppe och idag verkar det bli lika vackert och fint som alla andra dagar under min lediga vecka!

Jag hade tänkt att starta upp med en långpromenad med hunden men avstår pga av två orsaker:
1. Det är för varmt för hunden.
2. Det är för varmt för mig och mitt ansikte.
 
Bara av att jag satt knappt en timme på balkongen igår i het och fuktig luft, med solhatt, så bröt små, små rosaceafinnar ut ansiktet.
Värme och fuktig luft...
Inte bra för min hy.
TROTS medicin.

Fast tack vare medicinen har det lagt sig tills idag.
Så jag kommer hänga i trädgården idag innan festen, där det fläktar lite.
Jag vill inte se ut som jag drabbats av böldpest.
 
Det får bli lätt solning i trädgården och ett sista brödbak innan kalaset och så måste jag skriva ett kort.
HÅRT jobb idag med andra ord. 
 
Hundpromenaden tar jag och hunden ikväll.
 
Morsan har redan sin eftermiddagen spikad i alla fall:
Prinsessbröllop med Madeleine och "Kriiiiiis".
( ... som hon envisas med att kalla honom, Kriiiis, inte Chris med kort "i".
Nej,
Kriiiis med låååååångt "i"...)
Ja, det kan ju hon roa sig med en sommardag som denna.
"Tihiii"
 
Annars längtar jag tillbaka till Fårö.
Igår vaknade VERKLIGEN min längtan att åka på stranden.
Jag har tyckt att trädgården varit fullt tillräcklig eftersom det varit en så kall vår.
Men så när jag kom ner på stranden igår, helvete...
Det finns ju inget som slår det.
Stillheten.
Lugnet.
Solen.
Värmen.
 
Visst ska man inte klaga, vi har trädgård.
Men inget går ändå upp mot en strand.
Lusten har väckts, trädgården är snart ett minne blott för...
Sommaren är kort, det mesta regnar bort, om man har otur.
Nu ska jag kissa vovven OM hon behagar orka gå ut.
Ha öppet i boden en stund.
Sola.
Vi ses senare ikväll, ha en underbar dag all you sunlovers out there!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0