Alla andra...

Högsommar...
Bästa ordet för att beskriva den här dagen känner jag.
Det är helt vindstilla, det kommer bli smällhett idag.
 
Jag köpte ett nytt parasoll, turkost, till balkongen på Rusta för 49 kr häromdagen.
Det blåste sönder redan första dagen jag satte upp det.
Hm, ja, för det priset kanske man inte skulle förvänta sig något annat.
Idag är det vindstilla och jag har fixat parasollet hjälpligt så det funkar, men minsta lilla vindpust kommer det inte lagningen (gummiband) hålla för.

Jag får köpa ett nytt...
När jag fått lön.
 
Så såg jag Özz Nûjen på tv igår och han är en sån där komiker som jag har väldigt blandade känslor för, för han kan vara hysteriskt kul och sen så taskig så man inte pallar och vill ta fram skämskudden.

Jag skrattade tex så jag fick ont i magen när han härmade Kungen och raljerade över hans otrohetsaffär och brudar...
Men när han hoppade på Vicktoria och hånade henne för hennes haka, då tyckte jag han var skittaskig.

Fast jag skrattade mest och mycket igår, men reagerade sen på att han blandade in en massa "allvar" i showen.
 
Nu menar jag inte att det är fel, MEN...
Jag tyckte att det påminde väldigt mycket om Jonas Gardell när han skulle bli så där allvarlig och prata om svåra saker mitt i allt kul.

Det kändes som om Gardell coachat Özz och "sådär kul", lite härmigt och inte alls Özz stil-
Jag hade föredragit skrattfest hela showen, med eller utan skämskudde och så kan väl Özz hålla "allvarligheterna" till en vanlig föreläsning istället...?
Bara ett litet tips till nästa show Özz.
(För han läser säkert min blogg)

Sonen kom hem igår och var på ett himla dåligt humör.
"För alla andra" får ju vara ute hur länge som helst.
"Alla andra" har inte så töntiga föräldrar som han har och man måste vara hemma en viss tid.
 
"Alla andra" ja...
Dom där "alla andra" som man så väl känner igen från sin egen barndom.
Alla andra kompisar.
Suck, nu är man själv "the bad person" som sabbar för ett ystert barn som har kompisar som FÅR så mycket mer än man själv!

Jag får citera sambon som brukar säga så här till sonen:
"Men om alla andra hoppar från ett högt hus, ska du hoppa då också?"
Sonen brukar såklart svara "Ja" med eftertryck på den frågan.
 
Och igår var jag ju själv här hemma, noll back up då alltså från sambon, men jag hde ringt sonens pappa och sonen kom en hel halvtimme försent.
Jag hade sagt:
- 21.30 PUNKT!
Sonen sa:
- 22.00 PUNKT!
- NEJ, 21.30, säger jag ju.
Han kom 22.00 prick, för "alla andra" var ju fortfarande kvar där ute och rännde runt.
 
Det har bara börjat, jag bävar och känner mig väldigt TUNG.
Det kommer bli mycket "cykla i motvind" i många år framöver nu.
Måtte jag överleva.
 
Sambon har åtaganden idag, men jag vill ut i naturen.
Jag drar nog till en närliggande strand med en filt, bok och tar med hunden med mig.
Sonen...
Ja, han är redan uppbokad på umgänge med ALLA ANDRA!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag såg också Özz Nûjen igår kväll, men måste erkänna att hans håriga armar splittrade min koncentration.

Idag är det verkligen sommar och jag hoppas att du får en riktigt härlig söndag på stranden.

Kram, Ingrid

2013-06-02 @ 11:37:12
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0