Bak och sprättning!

Uppe och jag har redan frukostat, handlat och nu ska jag baka lite bröd och så ska vi väl bestämma VART vi firar midsommaraftonsdagen!
Paviljongsplan eller Lickershamn, allt beror på vädret och vart solen är.
 
Just nu så ser det väl ut som om Visby vinner, för ut mot Lickers ser det dåligare ut.
Det ska bli regn ikväll, men bara vi klarar dagen så är det väl okej 
 
Så först sätter jag en deg här och sen...
Ska jag sprätta!
Varför?
Jo, för jag har skurit ut tyget till jackan i fel storlek!
Eller jag LÄSTE INTE ORDENTLIGT FASTÄN JAG HAR LÄST ORDENTLIGT, men jag läste inte ordentligt vad gällde sömsmånen.
 
Jag trodde att det skulle vara 1.5 cm sömsmån runt om på alla bitarna, men det skulle det då inte!
Det var bara på vissa delar av varje tygstycke så det har blivit både snett och vint och för stort och så vidare!

Helvete, alltid är det något!
Fördelen är att jag inte kommit så lång så det är bara att sprätta vissa delar, lägga ut på skärbordet, fram med mönstret och sen SKÄRA RÄTT!
Och sy om.
Ja, så det ska jag pyssla lite med nu!
 
Ha nu en underbar midsommarafton och så ses vi imorgon innan jag drar till jobbet!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0