Fylle-pladder-hörnet...

God morgon!
 
Här är jag mer än mosig idag kan jag meddela.
Det beror på FULLA FOLK.
Och jag hatar inte fulla människor, men i vissa situationer gör jag faktiskt det.
 
Jag stöp i alla fall isäng efter Hajen-dokumentären vid 23-tiden och somnade som en stock.
Vaknar vid 04-tiden av skratt, tjo och tjim.
Jag hoppades att det var folk som bara passerade och att inte Lilla Sunshine skulle vakna av gaphalsarna.
 
Men jag hade INTE TUR...
Fylleungdomarna hade fastnat i "fylle-pladder-hörnet", dvs korsningen mellan Söderväg och Gotenhovsgatan, hörnet där vi har vårat sovrum.
Det populära "nu-har-vi-haft-sällskap-från-krogen-och-ska-skiljas-åt-och-har-ännu-inte-pratat-klart-med-varandra-och-vi-är-alltid-jättefulla-hörnet"!
 
Jag började bli svettig där i sängen och vågade inte röra mig ifall Lilla S skulle vakna.
Utanför gafflade och skrek dom på, vem skulle väcka dom först...?
Jag som smög över ett knarrigt trägolv och sen skällde ut fyllefolket eller fyllefolket som tjoade på?
Det gick en halvtimme och dom gav sig inte.
Lilla Sunshine började gny och röra sig i sömnen, helvete, hon kommer aldrig somna om när det dessutom började bli ljust i rummet.

Då hör jag SAMBON smyga runt utanför dörren, RÄDDNING, tänkte jag och fiskade upp mobilen från nattduksbordet.
Jag skrev:
"Gå ner och säg till dom att dra innan hon vaknar här!
Nu!!!!"
 
Någon minut senare sa dom "Hej då" och försvann blixtsnabbt.
Herregud
, hade han inte kommit hem där vet jag inte hur detta hade slutat, förmodligen inte bra.
Alla som har barn eller haft barn i yngre åldrar vet ju säkert att en unge som sovit bra många timmar och sen blir väckta i gryningen...
Somnar sällan om!
Sambon får dagens "Hjältepris", hurra för honom och för en bra tajmad hemkomst!
 
Jag somnade om efter 05-tiden och blev väckt 07.10 av någon som petade på mig och sa:
"Vakna, jag behöver kissa..."
Upp och hoppa snigelsoppa, ja, inte var jag pigg pga av min ofrivilliga vakenhet där på morgonkvisten.
Jag var mosig.
 
Fast vi såg lite på Barnkanalen i sängen först, åt frukost, målade lite och sen kom Lilla S pappa.
Jag har tagit en extra kopp kaffe och idag skulle jag och sambon åka ut och ha "en mysig dag ihop, en utflykt", men det spöregnar ju.
Jag vill gråta lika mycket som regnet utanför typ.

Imorgon ska det vara strålande solsken och 25 grader, men då får väl han skjutsa ut mig till en närliggande strand och sen ska han köra studentbil.
Inget umgänge eller utflykt ihop då heller, jag tror jag blir galen!!!!
Vi ses lite senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0