Hård dag i solen...

Så har man landat i soffan efter ännu en hård dag i solen.
Men just nu känner jag mig väldigt avslappnad och värken efter mammografin har blivit ännu lite bättre.
Nu är det inte tokvärken som maler på, utan en mer diffus och uthärdlig smärta.
Jag är glad att jag tagit det lugnt idag och inte gjort så mycket.
 
Jag har gjort ett armband som ska matcha min kornblå klänning som jag ska ha på lördag, den klänningen jag köpte i Stockholm.
Armbandet är likadant som halsbandet...
 
 
... jag gjorde för några dagar sedan.
 
Halsbandet passar dock inte till klänningen utan klänningen "kräver" ett hängade smycke, så jag funderar på att göra ett hängsmycke med den blå glaskulan till mitt Thomas Sabo halsband och sen ha armbandet.
Eller bara ha armbandet.
Jag har inte bestämt mig ännu, jag får väl se.
 
Så har jag startat upp en sjal i korallfärgat garn!
Skitsnygg färg och helst skulle jag vilja ha den själv, men man kan ju inte få allt man vill ha...
ÄVEN om det är man själv som är bossen över sin egen bizniz.
Tyvärr finns inte garnet kvar i produktion och jag önskar jag hade köpt fler när jag köpte dom där fyra på rea, men nu gjorde jag tyvärr inte det.
 
Jag har inte sålt något idag men...
Loppisen har dragit in folk ändå!
Jättebra och det bästa av allt, det kom en dam som gick fel och missade boden och gick in i garaget istället och såg bokhyllan som jag hade i boden förut.
Den som jag tänkt lägga upp på Blocket och sälja nu i sommar.
 
Hon blev intresserad å sin sons vägnar av BOKHYLLAN och undrade om den var till salu.
Jo visst, sa jag så klart och sa att jag skulle slänga in den på Blocket då som sagt, så fick hon både pris och mitt telefonnummer så kan ju sonen ringa och komma och kolla om det är intressant.
Man kan ju bara hoppas...
Jag ska ju ha en overlock till hösten!
 
Håll tummarna!
Jag känner på mig att det blir en bra sommar i sommar bara turisterna dyker upp också snart.
(overlock, overlock, overlock, overlock, overlock, overlock, overlock...)
 
Så kom sonen förbi en snabbis innan han stack till Fårö med pappa och klassen, dom ska på klassresa till Sudersand.
Eller SUPERSAND som vi brukar kalla det, jag, släkt och vänner.
 
Herregud vilken helg ungarna kommer få, strålande sol när dom drog idag (dimman försvann) och ser man på värmen så lär det bli kanon att vara där ute.
Vi ska dit på eftermiddagen imorgon, vi åker vid 15-tiden och sen blir det samkväm med barn och föräldrar ute på Supersand.
Kommer bli kanon.

Men tänk er ungarna inatt och imorgon natt, hjälp vad dom kommer röja runt.
Det gjorde i alla fall vi när vi var på FBU-lägret på skolresa i 6:an och vi hade SKITKUL.
Var uppe hela natten nästintill, ja, fröken Barbro gick och la sig och vi...

Ja, vi sprang ut i skogen, skrämde skiten ur varandra, smet in i olika rum och gjorde hyss och sen "samtalade" vi om våra sex år ihop och vad som komma skulle när vi skulle upp på Solberga.
Att äntligen ha nått toppen och vara störst och sen få börja om i hierarkin på en ny skola.
Börja från början igen.
Vi hade aldrig varit så sammansvetsade i klassen som just dom dagarna.
Och jag fick min första fästing 12 år gammal, DET var en skolresa det!
 
Jag hoppas sonen får ett lika röjig och kul upplevelse som vi, jag hoppas föräldrarna som åker med, X-kroken inräknad låter ungarna vara vilda och galna.
Jag längtar tills imorgon när jag och sambon åker dit, det ska bli så kul.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0