Herr och Fru Mås...

Sambon och jag sitter och tittar på samma program för ovanlighetens skull, Work of Art.
Konstnärer som tävlar i konst.
Min typ av program for sure.
 
Vi har nog även fått problem i trädgården igen, nu när Stalker-Tanten väl försvunnit så har vi istället fått MÅSARNA.
 
Ett måspar har nämligen byggt bo och fått ungar i/på vår skorsten.
Och allt har varit frid och fröjd ända tills idag, idag blev jag attackerad tre gånger på gården av Herr och Fru Mås.
 
Det lustiga är att ungarna har varit kläckta länge (Enligt grannen som kan se ungarna från sitt hus, och när dom tydligen knatar runt på taket...) så varför börjar dom attackera just idag?
Inte kul.
Jag fick springa från träd till hus till bod och viftade med mina bodflaggor för att freda mig.
Dom dök och jag skrek.
Blir dom mer aggressiva får vi nog ringa någon som "tar hand om dom" för när jag sen satt i bersån svävade dom oroväckade över mig.
FORTSÄTTNING FÖLJER väl...
 
 
Annars så har jag varvat dagen med solning när det varit sol och systuga när det kommit skurar.
Vi har med andra ord inte putsat fönstrarna.
Det har liksom varit växlande väder men mest sol ändå, och kommit någon skur här och där, och sen sol igen.
 
Jag har modigt nog startat upp...
 
 
 
Bokstav A i jackväg.
Jag ger mig in på helt nya marker och hoppas att jag klara av detta EASY-mönster...
Annars åker mitt sy-självförtroende i botten!
Det ska bli väldigt intressant och se hur jag fixar att skära till pälstyget, OM jag fixar det snyggt överhuvudtaget.
 
Jag har ritat av och skurit ut själva mönstret, skurit ut ryggen i yttertyget och sen satte nacken stopp för mer arbete.
Det blev en hundpromenad med sambon (Jojomänsan, han hängde med idag IGEN, kors i taket...) och nu glor vi som sagt på tv.
Strax dags för film, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0