Inte smärtfritt...

Vilken dag min första semesterdag blev...
Ingen "hit" direkt.
 
Nä, faktiskt inte.
Det där med shoppingen är ingen idé att ens gå in på, jag tror ni kan gissa hur det gick...?
I alla fall INTE SMÄRTFRITT.
Nope, verkligen inte.
Det blev "tvångsköp" av ett par shorts för sonens del, inga dög nämligen.
Inte i någon affär.
 
Tillslut fick det bara bli ett par, jag hade ju siktat in mig på 1-1½ shopping max.
Det gick inte riktigt så smidigt då alltså.
Tillråga på allt så ringde hans kompisar och skulle ha ut honom till Kneippbyn pronto.
Nej, sa jag, nu ska vi köpa kläder till DIG och sen får du hjälpa mig bära på ÖB.
"Jag drar", sa sonen and off he went.
Och det här var bara en kortversion av allt.
 
 
Väl hemma så hade jag en gruvlig huvudvärk som inte räddades varken av kaffe, macka eller huvudvärkstabletter.
Jag satt och försökte läsa i solen, men det gick inge vidare.
Jag skvaller-gnällde till morsan istället och tyckte extremt synd om mig själv.
Fick medhåll för ovanlighetens skull.
Bästisen Syster J kom förbi en snabbis och sen...
Gick jag in och sydde.
 
Nu är sambon hemma och håller på och tjafsar om tider som är bestämda sedan en vecka tillbaka.
Och detta tjafsande och bråkande håller dom på med när jag har mens...
Jag tror inte någon fattar hur nära jag är en härdsmälta värre än Tjernobyl.
Ett ord till och det smäller.
 
 
Asså jag bara orkar inte mer idag.
Imorgon är det min andra semesterdag, vi har ingen bil för den är på verkstad.
Jag tror jag tar cykeln och drar iväg SJÄLV, eller bussen, och försöker vila upp mig på hemligt ställe...
Från tjafs.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0