Lite påfyllning klar...

Vilken BRA dag det blev idag...
Tillskillnad från igår då.
 
Vi gick en underbar promenad jag och Milou och hann hem precis innan det blev för varmt ute.
Solen sken från en klarblå himmel och jag stannade inne och sydde klart...
 ... en sådan här klänning (gammal bild) till en 4-åring och hängde ut i boden!
Sådär ja, lite påfyllning klar!
 
Och när jag var klar med den, tog jag min solväska + bok och gick ut i trädgården, satte mig i solen och 30 minuter senare spöregnade det!
Jaha, skulle det bli regn idag?????
Inte på den väderleksrapporten JAG SÅG imorse i alla fall.
 
In igen, bästisen-tvärs-över-gatan ringde, solen sken igen, jag gjorde ett nytt försök och gick ut i trädgården och hon och sonen kom över, jag satte på kaffe, vi hann väl ta varsinn mun och sen ösregnade det igen.
Vi fick panikspringa in igen med kaffekoppar och barn i högsta hugg.

Tills klockan slog typ tre...
Och då gick vi ut till en klarblå himmel igen!
Eh...
Väldigt ombytligt väder på kort tid idag.
Men sen fick vi i alla fall sitta kvar och njuta resten av dagen i trädgården.
 
Och när bästisen knatat hem så satt jag kvar och läste en timme i solen och precis när jag ska stänga boden så kommer det in en tjej med barn och gissningsvis en "morfar" till barnet.
Tjejen köper ett par barnbyxor OCH beställer även samma klänning som ovan, fast i detta...
 
... svart/vit prickiga tyget.
Ja, så då svänger jag väl ihop en så´n här klänning till en 3-åring då, kanske jag måste fylla på ytterligare lite mer i boden...?
Det verkar verkligen ta fart här, cheeeesus (jesus) 
Har även börjat skära ut tyg till en beställd, cerise fleecekofta.

Jag har hunnit med mycket idag och sonen och jag har suttit och sett "American Idol" och nu "Liar, liar".
Snart läggdags, imorgon är en ny dag med nya äventyr, det blir Åminne och firande av kusinbarnen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0