Regn, film och bok...

När jag cyklade hem från jobbet var det ett stilla och sporadiskt sommarregn som följde mig under cykelturen...
Underbart.
Jag menar temperaturen visade 24 grader på uteplatsen när jag lämnade jobbet, så ett litet regn när det är varmt ute, ja, det är underbart som sagt.
Det till och med luktade sommar ute.
 
Igår så vi...
 
 
Svensk film om den ytlige Sebastian som lever livets glada dagar med innefolket på Stureplan.
Han jobbar i en flashig butik och säljer herrkläder, han har musikdrömmar och ska PRECIS bli signad hos det bästa musikförlaget när han slår huvudet i en gatuskylt, ramlar baklänges och slår i bakhuvudet och...
Vaknar upp blind!
Och ska hantera DEN nya verkligheten.
 
Jag tyckte faktiskt den var jättebra, något klyschig ibland, men faktiskt mycket bra.
Jag blev både rörd, skrattade och även förbannad i/av filmen.
Jag ger den:
    - tummar upp!
 
Och så har jag läst ut Ove-boken häromdagen.
Inget stort litterärt mästerverk skriftligt, men det väckte faktiskt känslor och jag både skrattde och blev RÖRD av boken.
Det ENDA jag skulle vilja ändra på i slutet av boken det är att Ove borde ha fått blivit lite mildare samt att det inte hade behövts "skummas" så snabbt igenom slutet.
Boken kunde ha varit lite längre för att slippa sånt.
 
Dock ger jag den...
    - tummar upp för det var den värd.

Bara vresige Oves debatt i huvudet och även muntligt om katten som han måste ta hand om, var underbar.
Den och flera dråpliga stycken lästes upp högt i bersån för morsan.
Så, har ni tråkigt och vill skratta lite samt få en liten tår i ögonvrån, OM ni nu är lika lättrörda som mig, läs då...
 
 
Det är perfekt sommarläsning på stranden eller i hängamattan!
 
Vad händer idag då?
Jo, det är ju fortfarande mulet, men det ska ju bli uppåt 28 grader idag så vi ska ut på STRANDEN.
I väntan på det ska jag ringa några samtal samt sy.
Fortsätta lite på min jacka.
Jag har lusläst instruktionerna så det INTE ska bli något fel.
Jag kör igång nu, återkommer senare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0