The rygg och The kväll...

Dagen har varit produktiv OCH solig!
Jag har gjort något jag är stolt över, jag har fått till en "rygg" JÄTTESNYGGT!
 
Jag trodde faktiskt att det skulle vara svårare än det var.
Jag har knappt sytt mönsterpassning av tyg alls, lärt mig det javisst, men var jag 12 år då var jag väl typ när mormor och jag pulade med sånt.
Typ ja.
 
Och jag funderade på om jag skulle göra ryggen hel eller om jag skulle dela ryggen för att få en häftig effekt därbak på jackan...
 

Jag valde som ni ser en delad rygg och blev MYCKET NÖJD med resultatet.
Skryt-nöjd.
För att inte säga så in i helvete nöjd.
Det hade inte blivit lika snyggt med en hel rygg, det blev så fint med den delade ryggen och jag fick till det där solfjädersmönstret.
Skar till alla dom andra delarna och fick fan till dom också...
 
 
Ja, inte var det bra för min nacke, men jag kunde inte sluta.
Så jag körde på.
Jag jobbar i snigelfart för att inte göra fel, läser instruktionerna noga.
Ryggen fick sprättas två gånger, men DET var det värt.
Jag blev inte ens stressad när jag gjorde fel.
VILKET är himla ovanligt för att vara jag jue... 
 
Vid två-tiden hade jag dock så ont så att jag var tvungen att lägga av, tokvärk blev galenvärk.

Jag gick ut i trädgården och satte mig i solen tills klockan var 17 då hoppade jag in i duschen.
Sen åkte jag till min bästis och blev bjuden på "Middag med UTSIKT"...
 
 
 
 
 
 
Medelhavstemperatur, och avundsjukan mot sonen som är i Grekland rann av mig som en porlande liten bäck 
Vem behöver Grekland när man har dagar och kvällar som detta...?
Kompisens temp-mätare visade 25 klockan 20.45.
Inte en bris.
Underbart.
Vilken kväll vi haft, vilket härligt "Hej då" innan han drar hem till England över sommaren.
 
Det har varit en jättebra dag.
Jag är såååååå nöjd.
Vi ses imorgon, ny dag med FÖNSTERPUTSNING som temat för dagen.
Nattinatti.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0