Not så "Classy plejs"...

Så blev det storslam och seger för sonens klass i Krullis!
Sonen blev intervjuad och har hamnat på "Hela Gotland.se"
 

Lång väntan över...

Fick äntligen segra i Krullis cup

En gång tidigare har Askolan varit i final – då blev det förlust.

Nu fick de äntligen jubla efter 3–0 mot Norrbacka i finalen.

 

----- Fick äntligen en seger i Krullis Cup – en gång tidigare har laget varit i final och då blev det förlust.

Nu var det aldrig något snack om vart bucklan skulle hamna – Askolan kontrollerade tillställningen mot Norrbacka 6 och kunde till slut ta en relativt säker seger.

Samuel Wattskog satte det första målet för Norrbacka och därefter var det Joars tur att måla.

Det två gånger – han satte först 2–0 och sen 3–0 bara någon minut innan matchens slut.

– Det är andra gången som jag får lira forward inomhus. Det gick väl helt okej, säger han och skrattar.

Han var mycket glad över att de äntligen lyckats ta hem Krullis cup.

– Jag har varit med i alla år och det är speciellt. Sen spelar jag i samma lag som många i Norrbacka. Så det var kul att ta hem det.

Blir det något firande i kväll?

– Det vet jag inte. Det kanske blir mer firande när vi börjar skolan igen på måndag.

 

MIN GULLEPLUTT, han är så duktig!

Sambon var där och hejade på och X-kroken var klasscoach.

Jag tror sonen kommer bli fotbollsproffs när han blir stor, och kan köpa det där sommarhuset som jag önskar mig så!

Inte så att mamma kan jobba ihop till det själv...
Nej, jag förlitar mig på fotbollsproffset till son jag 

 

Annars så vet jag inte om Furillen blev så smickrade av denna nyhet:

 

Otrogna par väljer det här hotellet

Enligt en enkätundersökning på en otrohetssajt tillhör Fabriken Furillen favoriterna när man ska ta in på hotell med sin älskare eller älskarinna.

 

Pawel Petersén, en av de ansvariga på hotellet, blir något förvånad när helagotland.se ringer för att berätta om enkäten.

- Jaha....?, är hans första reaktion.

 

Varför tror du att ni finns med på listan?

– Kanske för att vi ligger mitt ute i ingenstans och är nischade på att sälja en "privat sfär". Vi välkomnar människor som vill komma bort från bruset och inte synas.

Är du glad, stolt för att hamna på listan?
- Jag vet faktiskt inte. Det är ju alltid bra att synas, samtidigt får vi mycket publicitet ändå. Men vi är ju i gott sällskap, det är många fina hotell som finns med på listan.

 


Otrohetssajten Vicktoria Milan hade gjort en liten "undersökning" på sin hemsida, och Furillen kom på 14:e plats.
Ja, ALL publicitet är väl bra publicitet om man vill tjäna pengar gissar jag.

Lite trist bara för Furillen kan jag tycka dock, för dom vill ju vara liiiiiite finare än alla andra på den här ön, och då vet jag inte om detta var så trevligt för dem.

 

Fast å andra sidan kommer väl ni som följer min blogg ihåg den där gången för ca 5 år sedan när vi var ute på Furillen och skulle sola och bada...

Och sonen som var akut kissnödig fick inte komma in i restaurangen och kissa på toaletten för dom hade inte öppnat ännu.

Det var 15 minuter kvar och han blev hänvisad till naturen utanför.

 

Samma dag fick inte min 75-åriga moster komma in och gå på toaletten när vi skulle åka hem, för dom "hade en beställning" som dom höll på att duka upp för....
Och släppte inte in henne.

Hon blev även hon hänvisad till naturen.

 

Och jag i min tur hade precis den sommaren blivit diagnostiserad med min rosacea kunde inte vara på den vita stranden för länge pga solen.
Jag gick upp och köpte kaffe och bulle och satt under ett parasoll och skyddade mig lite mot den starka solen och hettan.


Ägaren, som cirkulerat från och till och glott på mig när jag satt där SJÄLV under parasollet, kommer helt sonika fram och säger:
"Nä, nu fäller vi ner dom här..."
Och fällde ner parasollen, detta trots att jag faktiskt bad honom att låta dom vara uppe, för jag hade lite problem med solen.


Men, icke...
"Dags att flytta på sig här nu lilla gumman, nu har du suttit här för länge och sippat på din (svindyra) kaffe.
Goodbye."


Jag var FEL typ av kund.
En strandkund som inte hade på deras finfina uteplats att göra.
Endast fräcka kändisar göre sig besvär.

Alternativt då kanske otrogna par som gästar hotellet 

 

Även när vi försökte köpa glass till sonen och oss själva, och fick en otroligt otrevlig hänvisning att vi kunde åka vidare till, TROR om jag inte kommer ihåg fel, Valleviken.
Där fanns det glass att köpa.
Här hade dom minsann ingen glass.
This was a minsann a classy plejs.


Fast nu har dom tydligen glass på Furillen, men det kostar JÄTTEMYCKET sa...
Någon som står mig nära som varit där.
Fast då hade dom det inte som sagt.

 

Sedan den dagen har jag inte satt min fot där.
Det är JÄTTEVACKERT där ute, men droppen blev när dom nekade min moster klockan 17.00 att komma in och kissa för att dom dukade några jävla bord, och sa till henne att göra det utomhus.
Till en PROPER tant med ryggproblem.

Jättebra!

 

Att jag satte mig i bilen och inte gick in och läste lusen av dom...
Det var ett under!
Jag var så förbannad.

Ja, men nu kan dom vara stolta, dom hamnar som favoritplejs för otrogna att rumla runt...
Grattis Furillen, så kul för er!
Ni har nischat er till en ny "classy" nivå...

Till "Not so classy plejs".
Kanske vi vanliga dödliga strandraggare är välkomna då...

Nu när ni inte är så classy-classy trots allt 

 

Annars är jag själv.

Helt själv.

Sambon var bara hemma och vände och nu är han och jobbar!
Halleluja, dett är första gången på VECKOR, gissar 3-4, som jag får vara helt själv en hel dag.
Fy fan så gott, jag njuter och bara fortsätter att dega.

Även det är ju första gången på veckor.

Vi ses senare.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0