Så orutinerat...

I soffan efter en intensiv eftermiddag...
Ja, det blir ju aldrig som man tänkt sig med vila HUR MYCKET JAG ÄN LOVAR.
 
Men jag tog det lugnt ända fram till 15-tiden, sen kom en av mina kussar och plockade upp mig och morsan, vi skulle iväg och gå på besök.
Det gick KANONBRA, och på sluttampen blev vi bjudna på kaffe och fikabröd.
 
Jag kände nästan rätt omgående att det luktade skummelt om stolen jag satt på.
 
Har man en gång jobbat på äldreboende så känner man snabbt igen lukten av...
Inte så fräsch stolsits.
Fan.
Men jag bytte stol snabbt, vi åkte hem och jag...
Fick slänga ALLT i tvätten så fort jag kom innanför dörren!
 
Jojomänsan, allt.
Mina jeans, min tröja, min gråa, nysydda fleecekofta som jag dagen till ära invigde idag, min nytvättad-för-4-dagar-sedan-jacka...
Rubb och stubb.
 
Så orutinerat.
Verkligen.
Det gamla vårdbiträdet borde ha vetat bättre.
Jag var till och med tvungen att hoppa in i duschen och tvätta av mig.
Jooop, till och med det.

Vad lärde jag mig av detta:
J
ag måste komma ihåg ett be och få ett "kisskydd" att sitta på nästa gång.
 
Så har jag i princip bara kommit hem, lagat mat och hamnat i soffan.
Jag är trött och nu ska jag hoppa i säng.
Imorgon ska det bli snöstorm, då ska det väl inte kunna vara så svårt att stanna inne och ta det lugnt...?
Jag kan ju alltid försöka i alla fall 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0