Lite dåligt bordsskick av en 73-åring...

Så har den lilla stjärnan somnat...
Och jag sitter och ser på en dokumentär om "Hajen"-filmen ihop med sonen.

Idag mötte jag så upp Syster-Yster på Öster och så gick vi ner mot Stora torget och valde Bageriet att luncha på.
Jag tog rostbiff och potatissallad och hon fisksoppa.
Jag ångrade att jag inte också tog fiskssoppan, för min lunch ekade ganska TOM på tallriken.
Det var inte mycket att bli mätt på kan jag säga.
Kussen fick en jättefylld tallrik och jag kände mig lite sur.

Om jag skulle jämföra med när hon och jag lunchade sist på Isola Bella och vi fick så mycket fin och god buffémat (hur mycket mat som helst, inklusive efterrätt och kaffe om ni minns) för 89 kr...
Då var 79 kr för min lunch rena rånet kändes det som.
 
Sen tog det en himla tid att få maten också och folk som kommit efter oss fick mat före.
Inte okej kände jag.
Jag som hade en tid att passa var tvungen att tillslut gå och säga till, sen fick vi i princip kasta i oss maten, hann inte med något kaffe utan vi fick pinna iväg.
I alla fall hade ju jag bråttom.
 
Så drog jag järnet hem, hämtade Milou och så gick vi bort till Lilla Sunshines dagis och där blev jag nästan ihjälkramad av en bästis som enligt dagisfröknarna "väntat hela dagen" på min ankomst 
 
Det blev den där lilla promenaden hem igen och så plockade vi ut pyssel som kritor, papper, pussel, spel och en bok och sen kunde jag slappa i en solstol under parasollet och assistera min lilla kompis i den andra solstolen brevid.
Kanonskönt.
 
Så blev det dags för middag och då blev jag/kocken assisterad av Lilla Kockan istället.

Vi slängde ihop en rabarbersmulpaj för jag hade fått rabarber av min morbror igår.
Detta var årets första rabarberpaj för min del iår kan jag meddela, och det var smarrigt så in i...
Sen hade jag tänkt göra köttfärslimpa till middag, men det blev köttbullar med potatismos och lingonsås istället.

Och Lilla Sunshine åt inte mat med sås...
Hon åt sås med mat!

Den var tydligen en VÄLDIGT SMARRIG lingonsås idag för både sonen och Lilla S tog typ mycket mos och sen sås på det.
Sen ännu mera mos och sås på det.
Och ytterligare en omgång.
Ja, ibland lyckas man med såsen då tydligen som sagt 

Så bjöd vi upp morsan till efterrätten och mamma sjöng sånger vid matbordet och var allmänt på "G"
Jag kände att det var lite dåligt bordsskick av en 73-åring som sen smittade av sig på 4-åringen.
SÅKLART!

Lilla Sunshine berättade sen för morsan att hon minsann kunde spela både piano, trumpet och munspel.
 
Jaha ja, det var nyheter för mig och förmodligen kommer det bli en stor och förvånade nyhet för hennes mor och far också.
Kan det måhända vara så att vi har ett blivande underbarn i knoppning...?
Jag gissar att hon legat i hårdträning i smyg utan att någon av oss haft en aning om det!?

Sen blev det att hoppa i sovkläder och så bäddade vi med täcke i soffan och så fick min lilla bästis somna i soffan ikväll.
Hon ville nämligen det, så då fick hon det!
Sover man borta så gör man, då blir det inte riktigt som hemma jämt.
 
Det har verkligen varit en jättebra dag.
Jag är jättetrött och kommer sova som en stock.
Vi ses imorgon igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0