Älta ämnet pengar i hundra avsnitt...

Pippi utan kappsäcken med guldpengar is back in da house....
 
Mycket bloggande idag, jag känner väl att jag är på hugget igen!
Vad har hänt mer då?

Jo, jag har skurit ut tyg till två beställda fleecekoftor och lite till min egen badrock som jag ju ska sy FÖRST som övning.
Inte för att jag tror att jag egentligen behöver öva mig så mycket mer, men det är lika bra.
Då kanske jag vänjer mig vid farten av maskinerna också.

Paketet med tråd har kommit, jag ska vila nacken en stund och sen ska jag dra och hämta det.
Kanske jag hinner sy lite på morgonrocken ikväll, börja i alla fall och sen syr jag klart den på lördag.
 
Nacken?
Ja, det var nog bra att jag blev så där förbannad med lönen för det har gjort att jag fått upp ångan och slutat tycka synd om mig själv.

Ja, ja, det rasar säkert ner i ett stort svart hål IGEN förmodligen, men som det är nu:
Tack för en sketen löneförhöjning, jag är typ BOTAD från värk, jag känner efter veckor inte av min värk förtillfället.
Det var det som behövdes för att rädda mig från Gnällträsk!
 
Nu kommer jag väl älta detta ämne, "pengar", i hundra avsnitt istället.
Mot POSTEN, vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0