"Ariskt ren", vilken jäkla rysare!!!!

Igår såg vi "Uppdrag Granskning"...
Jag blev så upprörd.
Både jag och sambon blev upprörda.

Friskolor väljer tydligen, HELT EMOT LAGSTIFTNINGEN, bort jobbiga och besvärliga elever.
Det går bra att sätta in skötsamma och elever med höga betyg DIREKT, men stökiga elever med dåliga betyg...
Då får man stå i kö som alla andra.
WTF?
Först friskolor som ägs av riskkapitalbolag och sen utsållning av elever som inte håller måttet, TROTS att det gåpr emot lagen.
Skulle sverige ha världens bästa skola?
Nä, det verkar inte så.
Punkt där liksom, det var skam på torra land, vi har mycket i detta landet att skämmas över tydligen.

Dom som borde skämmas ännu mer är faktiskt Norge.
Hur dom kunde gå från Jens Stoltenberg till Fremskrittspartiet är...
Som om vi skulle gå från det vi har nu till Sverigedemokraterna.
Det skulle vara värre än värstvärst.

"Liberalt folkparti" med en statsminister som sägs ha sagt:
" Tjejer har också ett eget ansvar när det gäller våldtäkter, att inte hamna i de situationerna och våldtäkterna beror till stor del på invandrade män med en medeltida kultur."
 
Låter som... hm... Sverigedemokraterna.

Jag var inne och skumma de igenom deras partiprogram när jag sett den nya statsministern i Norge på tv och ja...
Sverigedemokraterna.

Jag säger bara så här:
Skam, skam, SKAM på torra land.
Jag skulle inte vilja bo i Norge med en sådan regering i alla fall!

 
För övrigt så var det ju någon Sverigedemokrat i vårat avlånga land som betett sig illa och nu var han avstängd från kommunfullmäktige.
Han hade kränkt städare och ordförande i kommunfullmäktige bland annat.

Jag fällde en dum kommentar till sambon som löd som följer:
- Har du tänkt på att alla Sverigedemokrater är så fula!?

Sambon replikerar:
- Men det är för att dom är så ARISKT RENA!!!!
 
(gapskratt på det från oss båda)

Aha, jaaaa såklart.
Tänkte inte på det, fy fan för att vara ARISKT REN och behöva vara så jävla ful, hellre uppblandad och snygg!
Rys.

Nu ska jag piffa, jobbet väntar och värken är faktiskt låg idag.
Tack gode gud för det.
Ha en bra dag alla glada.
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0