Behärskat arg...

Hemma igen och nu är jag lite lugnare...
 
Besöket hos sjukgymnasten gick bra, sen vidare till kontoret, chefen var inte där.
Dock fick den stackars chefs-assistenten ta lite av min galla, men jag var inte rabiat eller galen, bara...
Behärskat ARG.
 
Sen fixade jag mat åt kussens kanin och så ringde jag upp min bästis och gaffalde på i "dagens ämne" och hennes kommentar var:
"Är du förvånad...?"
Ja, och med det menar hon ju då vård- och omsorgsyrket som helhet.
Vad blir vi som jobbar med såna här yrken belönade med?
Svar:
Inte ett jävla skit!
 
Ja, efter att ha pratat av mig med henne kändes det i alla fall bättre.
Jag kände att det mesta av ilskan rann av mig och att man bara än en gång kan konstatera:
Du har inget för det du gör.

Snarare:
TACK FÖR ATT DU JOBBAR GRATIS!
(Mmm, varsågod, det var så lite så...)
 
Har käkat lunch, nu ska jag ta lite kaffe och ge mig på t-shirten igen.
Vänta på att chefen ringer mig, jepp det ska jag MINSANN göra.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0