Då blir det rätt, rätt, rätt...

Så var den här dagen snart slut...
Jag har haft en tuff dag faktiskt, nacken brinner IGEN.
 
Ja, för mycket hemmafix, ingen promenad för lagom när jag kom iväg började det störtregna.
Sen var det matlagning som jag faktiskt gjort nästan halva dagen, det blev liksom en jättelördagsmiddag med efterrätt också.

Sambon har hållit låg bråkprofil idag, det har dock inte tonåringen.
Suck-pust-och-stön.

När jag beklagade mig för bästisen "Syster J" och sa att jag hade lust att sälja honom till en slavhandlare tyckte hon att jag kunde väl SKÄNKA bort honom istället.
- Nä, sa jag, jag har slösat så mycket pengar nu så jag behöver få in nya, jag säljer honom.
- Aha, du tänker såååå... sa hon då...
 
Och medans jag fixade med maten i olika stadier satte jag igång och fixade i mitt arbetsrum igen!
Ja, ska jag få plats med två maskiner så behövs det mer plats.
Jag har ju ett skrivbord mitt emot sybordet i mitt lilla syrum och där har jag nu staplat tre platsbackar med tyger.
 
Men...
Nu behövde jag som sagt platsen så jag kan ställa upp mina nya maskiner så jag röjde bort ett litet lager med tygprojekt/färgningar från förr som jag valt att spara som legat staplat mitt emot skrivbordet.
Och...
Vi har tyvärr ingen, och då menar jag INGEN plats kvar i våran lägenhet att ha det, så jag gick ner till morsan och frågade om jag kunde få ha det i någon halvtom garderob.

Och det fick jag, jag menar hon bor i fem rum SJÄLV så någon plats borde hon väl ha 

Plats fanns i mitt gamla barnrum så jag la in det i den garderoben som står där.
 
Sen har vi då även haft sängkläder i den högen, dom vecks ihop till den minsta jag kunde åstadkomma och så stuvade jag om i linneskåpet och in kom sänkläderna.
TOPPEN!
 
Så flyttade jag några garnlådor åt vänster, fick ner tygbackarna som stod på skrivbordet och VIPS....
 
 
... så har jag ett helt och tomt bord till.
 
Nu ligger det dock en liten plastback, en pappershög och en virkad väska kvar på bordet som ska bort innan maskinerna kommer, men det tar jag imorgon.
 
Det blev jättebra och då kan jag ha även dom nya maskinerna framme hela tiden och behöver inte lyfta ut i köket eller upp och ner från golvet för då får jag ju värk innan jag ens hunnit börja sy.
 
Jag behöver bara flytta runt dom på bordet när jag byter emellan dom, och så flyttar jag bara stolen från ena sidan till andra.
PERFEKT.
Komsi små maskiner, komsi komsi.
 (guuuud vad jag längtar)
 
Ja, sen var det dags för det sista fixet med middagen, vi åt och jag hade bjudit upp morsan, men hon hade ätit så tidigt så hon kom bara upp för efterrätt.
Det blev "Helstekta äpplen i ugn" med smör, socker, sirap och kanel på och vaniljsås till det.
Yummie, en perfekt höst-efterrätt gjort på egna äpplen.
 
Sen har jag bara suttit här och vilat armen lite, det går "sisådär".
Jag har ont.
Sambon är och jobbar och sonen har en kompis här, jag ska nog gå och hyra en film för det är i vanlig ordning inte ett skit på tv.

Glömde förresten visa ett mönster jag köpt också...


 
 
Gillar mönstret längst ut till höger, dock inte i det tyget, det var helt fel animalprint.
Det måste vara RÄTT om det ska vara djurmönstrat, och det där var bara fel, fel, fel, men när jag gör linnet själv...
Då blir det rätt, rätt, rätt tyg, det lovar jag.
 
Återkommer lite senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0