Det har jag väl INTE sagt...

Fredagkväll och jag mår redan bättre.
Ja, värken har gått ner lite, stressen har väl också lagt sig lite, jag har vilat nästan hela dagen, vi har ätit och snart väntar den där MJUKGLASSEN!
Tjohoo, helgen ser ljusare ut nu än när jag gick av jobbet imorse.
 
Nyss sa min son:
Mamma, du måste köpa mig en rakhyvel!
 
Vad hände med:
Mamma, du måste köpa en ny duschcreme.
?????
Jag bara undrar liksom!?

Rakhyvel?
Sen NÄR behöver min 3-åring en rakhyvel?????
(Jag VET att han är 13 år men han KÄNNS som tre år...)
 
Lite innan detta så ringer en av sonens kompisar och tydligen undrar om dom ska "hänga".
Vet ni vad sonen svarar:
"Nej, jag har precis kommit till mamma och vi har inte setts på en vecka så jag får inte gå någonstans!"

WHAT?????
DET HAR JAG VÄL INTE SAGT!!!!!!?
 
Jag står brevid arg som ett bi, på vippen att högt säga:
"Du kan gå precis vart du vill, jag har väl inte sagt nej till något", men håller snattran.
Jag fattar ju att han använder mig som ett "elaka mamman-alibi", men tycker INTE att det är okej att jag får skulden för att han säkert sagt att han vill "hänga" efter skolan, men sen inte orkar.
 
Den där stajlen skulle han aldrig köra med sin pappa, bonuspappa eller bonusmamma...
Nä, för dom har han respekt för, Sop-morsan kan man skylla VAD SOM HELST på.
Jisses, hur vore det med sanningen sa jag till sonen?
Om jag inte orkar umgås med mina vänner säger jag det på ett fint sätt och dom brukar faktiskt förstå...
Jag har fortfarande samma vänner sen 100 år tillbaka.
 
Sonen:
Nä, det går inte, det är bättre att skylla på dig!
 
Och nu ska jag lägga ner bloggandet för idag, vi ses imorgon igen.
Håll tummarna att jag är ännu piggare då!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0