Diplomati lär inte ligga för mig efter det här hånet till löneförhöjning...

Här skulle jag ju gå och lägga mig, men dum som jag var så gick jag in och kollade min mail.
Och vad får jag se...?
Jo, min lönespec har kommit.
 
Hm, intressant, bäst och kolla vad det står på den innan jag kryper till kojs.
Dumt.
Dumt.
Jättedumt.
 
Jag fick nämligen då se att vi ÄNTLIGEN FÅTT VÅRAN LÖNEFÖRHÖJNING!!!!
Bara det att jag tyckte det såg himla lite ut siffermässigt och gissa vem som gick i taket?
Jo, jag såklart.
 
Nu får det jävlar i mig vara nog, fy fan säger jag bara.
Jag tar fram en gammal lönespec för att se hur många hundringar det egentligen är jag har fått i höjd lön.
Gissa!?

FYRAHUNDRA SPÄNN!
FYRAHUNDRA och EN SPÄNN tror jag till och med att det var.
 
Det här är ju inte klokt, fy fan så arg jag blev här, skämtar dom?????
Var jag inte värd mer efter detta året att jag fick fyrahundra kronor i löneförhöjning?
Skämtar dom eller?

När jag var sjukskriven hela det där året för några år sedan, dvs när jag fått min whiplash, då skämdes min dåvarande chef att hon inte kände att jag kunde få lika mycket löneförhöjning som min mina andra arbetskamrater som jobbat hela året.
Just för att jag varit sjukskriven ett helt år.

Dom andra fick sexhundra det året och jag fick "bara" femhundra.

Jag höll ju på att tappa hakan och blev jätteglad, jag menar jag hade ju ändå varit sjukskriven och förväntade mig inte mer än en tvåhundring, om ens det.
Men jag fick femhundra för min chef VISSTE att jag var(och förhoppningsvis ÄR) en bra medarbetare.
 
Och det här året...
Det här är ett hån.
Jag säger er, DETTA ÄR ETT HÅN, fy fan så LEDSEN jag blir.
Så ledsen.
Det var en spottloska rakt i ansiktet och en fyrhundring in på kontot.

Eller låt mig revidera det:
Det är 400 hundra på en HELTIDSTJÄNST och vi jobbar 80 % och så har vi ju skatten på det också!
Vad har vi kvar då...
180-200 spänn?
Ni kanske förstår varför detta känns som en jävla spottloska i fejset då????

Det kunde dom ha skitit i det ska jag säga er, jag hade hellre behållt min gamla lön för att slippa se detta hån till löneförhöjning.

Det var det jävligaste, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan.
Jag har ALDRIG fått så dålig löneförhöjning sen jag vet fan inte när?????
Sen jag var ung?
Nä, jag tror faktiskt inte jag fått sån här dålig löneförhöjning sen jag var typ 25!!!!!!

Men vet ni vad, imorgon ska jag till min sjukgymnast och sen ska jag gå direkt bort till vårat kontor och sen ska jag säga precis vad jag tycker om detta till min chef.
Och sen ska jag även tala om för henne vad jag anser om det här arbetsåret och vad JAG ÄR VÄRD i löneförhöjning!
Inte fan är det 400 kr i alla fall, det ska ni ha jävligt klart för er.
 
Om jag hade värk i nacken innan jag läste det här, vill ni inte veta vad jag har nu.
Jag är så förbannad så jag nästan exploderar, och ju mer jag tänker på det, desto argare blir jag.

Jag kommer inte sova en blund och är jag arbetslös när jag kommer från det där kontoret imorgon ska ni INTE BLI FÖRVÅNADE.
För om jag hade blivit skogstokig av ilska i vanliga fall utan nackvärk...
Då vill jag nog inte veta själv hur förbannad jag kommer vara imorgon när jag inte sovit klokt OCH har värk.
 
DIPLOMATI lär inte ligga för mig efter det här hånet till löneförhöjning.
TRUST ME!
Fortsättning följer.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0