Fan och hans mormor...

Jag har gjort bort mig...
Jag har gjort bort mig BIG TIME.
 
Igår, utan att dubbelkolla om det här med att klockan skulle ställas fram eller bak, så bara antog jag att klockan skulle ställas fram.
Så jag ställde fram klockan på mobilen en timme och satte alarmet på 06.30.
 
Bara det att när jag kom upp och fixade frukost så såg jag att det inte lyste inne på macken ännu, dom öppnar nämligen klockan 06.00.
Oj, tänkte jag, nu har den som öppnar försovit sig,
Går in och sätter på tv´n och ser att klockan där visar 05.45.
???????

Va, neeeeej... har jag TÄNKT FEL här nu...?
Jag hämtar tidningen från lördagen och där står det klart och tydligt:
"Vintertid, klockan vrides tillbaka en timme..."
Fan och hans mormor, att man/jag ALDRIG lär mig!!!!?
 
Nej, det har jag faktiskt ännu inte gjort vid 42 års ålder att vintertid är bakåt och sommar tid är då tydligen framåt.
Eller jag har kanske inte BRYTT MIG OM att lära mig.
(tandagnissel...)
Inte kan jag läsa tidningen på morgonkvisten ordentligt heller uppenbarligen.
 
Cheesus...
Så här har jag stigit upp i ottan när jag kunde fått sovit en timme extra.
 
Ja, så här ligger jag nu, vaken till ingen nytta och väntar på att få sticka till jobbet och ser ett reprisavsnitt av Dr Phil.

Igår såg jag "Så mycket bättre" och kvällens BÄSTA var utan tvekan KEN.
Han fick mig att vilja hoppa upp och dansa och dom andra stjärnorna som var där på middagen, gjorde det ju.
Det blev fest i tv-rutan.

Jag ska erkänna att jag var lite rädd att han skulle bli för full, hög och göra bort sig, men han klarade det bra TROTS att han uppenbarligen var lite dragen.
Jag blir alltid nervös när alkohol och folk blandas i tv, för jag är rädd att dom som inte kan hantera spriten och kommer göra bort sig i tv.
Rys.

Jag kan ju bara nämna Olle förra året som jag personligen sett både hög och full på restauranger här på stan och som har ett uttalat missbruk även offentligt.
Om än kanske inte nu för han har fått skador och sjukdomar av det.
Christer Sandelin i första omgången som "poppade" både alkohol och tabletter.
Eller en annan stjärna som jag också nämt vid namn här som man inte visste om han VAR full eller påverkad av sin skada som han har när han hade sin dag i "SMB".

Ja, jag blir lite nervös av sånt, men Ken klarade sig väl på det berömda håret, han var alkohol-slirig och var ÄNDÅ BÄST när han framförde sin Lill-sång.
Tyckte jag då.
"Hey, tjo, klackarna i taket...", ja, den meningen satte sig.
Tvåa var i mina ögon Ulf Dageby som förvånade med en jättefin och stark sångröst trots "hög" ålder.

Och ja...
Nu ska jag snart stiga upp och gå till jobbet.
Jag är redan trött och då har dagen ännu inte börjat.
Fy fasen så klantigt!
Ha en bra dag, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0