Har jag uppfunnit hjulet...?

Det har blivit lite vila sen sist...
 
Jag var och betalade band, har gjort lite ärenden via telefon, beställt tråd från Tradera, mest lugna grejer då alltså.
Så har jag testat och sytt omvänd coversöm på sweatshirttyg (gamla sönderklippta träningsbyxor) för att se hur det kommer bli när jag gör det på tex då sweatshirttyg, velourtyg eller trikåtyg...
(Ja, det blir ju samma som häromdagen fast då sydde jag på fleecetyg, jobbiga upprepningar här, förlåt... )
 
 
 
... och så baksidan som här är overlockad i kanterna, ihopsydd på mitten och sen är "dekorsömmen" sydd uppepå det...
 
 
Ja, mycket visningsbilder blir det.
Det känns nästan som om jag uppfunnit hjulet eller för den delen SYKONSTEN, detta trots att jag vet att den funnits i tusentals år!
 
Men det blir väl lätt så när man gör något nytt FÖR EN SJÄLV och dessutom lyckas få till det.
Nu ska jag plocka ut en limpa ur bakmaskinen, sonen har kommit hem och vi har haft ett snack.
Han lovar att sköta sig och vara "icke så tjafsig som han brukar vara".
Toppen, då hoppas vi på det.
Vi ses lite senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0