Här slängs det ut ölburkar till höger och vänster från balkongen (tydligen)...

Vaken och frukost och hemmafix är avklarat!
Jag ska snart upp på vinden och börja kolla vad som ska slängas och vad som ska behållas där uppe.
Finns väl inget bättre med lite uppröjning tycker jag!
 
Så till gårdagskvällen...
 
Sonen hade två polare här på besök och dom spelade .... spel?... hela dagen.
Framåt kvällskvisten tröttnade dom och drog ut i trädgården och började kasta "prick" med äpplen mot äppelträdet ut mot vägen.
 
Det spratt äpplen till höger och vänster TYDLIGEN och ett och annat äpple missade trädet åkte tydligen ut på gatan mot bilarna.
 
Detta var då inget VI visste om här inne i huset, utan en vän till sambon som (som jobbar på macken) bevittnade detta ihop med en kund.
Han sms:ar in till sambon om grabbarnas förehavanden och sambon går ut i trädgården för att läxa upp dom...
Då var dom inte kvar.
 
När dom sen kommer in får dom en föreläsning om hur farligt det kan vara om det kommer ett äpple farande mot en bil osv, osv, ja ni fattar.
BUS i all ära, sa sambon, men inte så ni kan skrämma en bilförare så det händer en olycka.
Killarna förstod väl FÖRHOPPNINGSVIS.
 
Och hoppar vi då fram lite så ramlar ett sms till in från sambons vän, där det står (på ett ungefär):
"Kunden säger att detta var inte första gången detta hänt, det är fler gånger det kastats äpplen från våran gård ut mot gatan..."
 
???????

Sonen blev förskräckt och bedyrade att detta var VERKLIGEN första gången han och kompisarna har gjort något sådant... bla.. bla...
Och ja, jag kunde bara hålla med honom.
 
Här har det fasen i mig inte kastats några äpplen från tomten NU.
MÖJLIGTVIS om sonen gjort det någongång när han var liten, men när kidsen varit här sen vi haft äpplen IÅR, då har dom bara suttit inne och spelat spel och sonen har varit kvar inne när dom andra gått.
Har då dom andra ungarna slängt ut äpplen när dom gått hem...?
Ja, det kan ju inte jag ansvara för.
Men det tror jag inte dom har gjort, sån´t där gör ungar "i grupp", inte själva.
 
Och om sonen har varit ute i sommar så har dom inte varit i trädgården, då har dom varit ute och dragit på olika fotbollsplaner, Mackan eller Kneippbyn, PLUS...
Att då har det inte funnits några äpplen i trädgården!
 
Vi la det där bakom oss i alla fall, killarna hade fått sin föreläsning och man får hoppas att det inte sker igen.
 
Lite senare går jag in på macken för att köpa lite snask.
Jag och sambons polare börjar snacka där inne om äppelkastningen och vad det nu var för kund som påstod att det "inte var första gången det kastades ut äpplen från våran tomt" och hör och häpna, vet ni vad kunden OCKSÅ SAGT...?
 
Jo, att från våran balkong...
Där brukar det kastas ut ÖLBURKAR också!!!!!
 
Minsann...
Det var väldigt intressant information.
 
Bara där försvann ju trovärdigheten i att det skulle vara sant att det kastas äpplen ut från våran tomt lite då och då.
 
För VEM skulle kasta ut ölburkar från våran balkong ut mot vägen?
 
Jag dricker ju inte alkohol sen många, många år tillbaka så jag är borta ur bilden helt.

Sambon dricker en 6-pack mellanöl MAX (och då menar jag MAX) tre gånger om året och då är vi oftast inte hemma ens.

Han dricker lite på julafton, nyårsafton (om vi är hemma), påsk: Ja, kanske någon öl, men då är vi jämt på Bageriet, och på stora släktfesten i Björkis OM han inte kör då, morsan och han brukar turas om vartannat år.
Han dricker alltså inte heller.
Mellanöl max tre gånger om året då alltså, hur full blir man på det liksom?
Inte särskilt om man är en stor karl som sambon.

Sonen...
Ja, han är ju 13, så vi får verkligen inte hoppas att han slänger ut ölburkar från balkongen och krökar till det på helgerna när vi alla är hemma och UMGÅS IHOP!

Morsan?
Nä, hon dricker inte öl alls och att hon 73 år gammal skulle sitta och pimpla öl I SMYG och sen springa upp till oss och börjar kasta ut ölburkar...
Det håller jag inte för troligt.
Nope, finns inte på världskartan.

Inte hyr vi ut lägenheten heller, så vem fan slänger ut ölburkar från våran balkong?
Typ ingen, det kan jag lova!
 
Sist vi hade stor fest här var på nyårsaftonen som passerade och vi hade mycket folk som var här.
Dagen efter var jag ute och kollade så det inte var plastglas, champange/läskflaskor eller ens tomtebloss pinnar kvar ute på gatan när vi hade stått ute och skålat vid 12-slaget.

Det fanns inte ens en cigarettfimp från vårat sällskap, inte i våran trädgård heller, nej...
Vi har väldigt städade vänner, inte heller dricker dom så dom trillar av pinn.
Så när dom där ölburkarna skulle ha kastats från våran balkong, ja, det måste ha varit typ MÖJLIGT-MÖJLIGT-MÖJLIGTVIS för 25 år sedan om jag hade någon vild fest här.
Men nej, inte ens då, jag har aldrig haft sådana vänner eller bekanta som betett sig så!
 
Så ja...
Det var intressant information, här sitter vi fyllskallar och kastar ölburkar till höger och vänter fårn våran balkong.
Och ungarna kastar äpplen...
Det är fan ingen ordning alls här på Söderväg 30, SKÄMS på oss.
 
Nu är det dags för vinden, vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0