Hellre förekomma än förekommas...

Jag har kommit hem...
Jobbehelgen som bara var ett dygn är över.
 
Jag pigg faktiskt och värken har gått ner rejält, gud så skönt och så glad jag blir.
Solen skiner men jag kan ärligt talat säga att syrummet lockar mer än solen just nu.
Förmodligen tar vi en tur så vi får lite luft, men som sagt:
Lite värk, bäst och passa på och pyssla med sina maskiner.
 
Har suttit och kollat lite tråd och insåg att jag måste beställa det.
Jag har ju ingen overlocktråd.

Tänkte att jag FÖRST ska testa och köpa den billiga och bra 1000- meterstråden från Stoff & Stil som jag brukar köpa och se hur långt det räcker när jag ska sy min första fleecekofta med dom nya maskinerna.
För man behöver ju inte köra med overlocktråd, vanlig tråd går ju precis bra.
Overlocktråd ligger ju för övrigt 2500 m eller 5000 m per rulle.
 
När jag syr en fleecekofta på vanlig maskin går det åt 1/3 del av 1000 meters trådrullen, men här är det ju 4 trådrullar som behövs till en maskin och går det då åt 1/3 del av varje trådrulle så är det ju helt okej.
ELLER en halv trådrulle för den delen, för tråden är så billig.
 
För när jag letat efter overlocktråd på nätet så finns det bara i basfärger och inte så mycket i färgskala att välja på.
Jag har kollat runt, och det är i princip detsamma på alla sidor jag hittat overlocktråd.
Svart och vitt i olika nyanser kan man ju såklart köpa hem och ha i overlocktråd, men jag syr ju i så många olika färger och då tycker inte jag bassortiment i färgväg räcker.
Man vill ju ha tråd ton-i-ton med tyget.
 
Nåväl, jag ska beställa 1000 meters tråden och se hur lång det räcker i olika projekt, och sen ha bara vissa basfärger hemma i overlocktråd som sagt.
 
Dessutom fick jag en TOPPENIDÉ att nå ut lite mer med mina kommande kläder.
Mhm, detta ska jag bolla med Hundbästisen som har rutin på "såna här idéer" som jag tänkt på, och sen lär jag återkomma i frågan här och berätta.
Ett problem är dock att jag tycker vissa saker med den här idén är lite jobbiga, men det kan jag säkert överkomma om jag får lite hjälp i början.
Fortsättning följer... 
 
Just nu har jag för övrigt massor med idéer, eller det har jag ju haft länge men jag har inte skrivit ner dom utan bara varit idéspruta inombords och kanske bollat lite med vänner, men NU har skaffat mig ett block där jag skriver ner alla idéer så jag kommer ihåg dom och...
Så jag kan sålla och kolla vad som faktiskt är praktiskt möjligt för mig att utföra och klara av.
Rent AFFÄRSMÄSSIGT då alltså.

Och så jobbar jag för fullt på min dator med mitt jättehemliga projekt...

Det är nog ingen här som läser min blogg som skulle kunna tro att jag faktiskt kan, men det börjar ta sig och det jag varit osäker på själv om jag fixar, det tycker jag är riktigt BRA nu.
Eller så har jag blivit "hemmablind" i projektet och inte kan vara objektiv mot mig själv längre, så kan det ju också vara.
 
Man vågar ju tyvärr inte skriva allt man skulle vilja skriva i idéväg här, för man vet ju inte vem som läser och kanske SNOR idén från en.
Det gäller att vara först, en tvåa kommer ingen ihåg.
Om det inte är Idol då förstås, då är det ju alltid tvåorna det går bäst för, hihihi!
 
Det kan vara så att det blir en förändring i livet, och hellre förekomma än förekommas...
Därför vill jag vara lite förberedd i alla fall.
Nu ska jag sätta fart här, det blir en tur runt muren idag känner jag, vi sticker ut nu jag och Milousan.
Vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0