Irriterande...

Så har den här dagen nästan också gått.
 
Tyvärr fick den då inte hålla sig smärtfri speciellt länge, men okej...
Vad fan ska man göra, det är bara att bita ihop.
 
Jag och Milousan drog ut på långpromenad och vi hade tur, det var inte en käft ute!
Vi mötte Alfons med husse under promenaden och det var typ allt, tack höstblåsten för det.
Kanske folk gick ut lite senare under dagen, men vi fick ha folkfritt i alla fall.
 
När jag kom hem och duschat hade värken dragit på till MAX igen.
Jag drog till ÖB för lite handel och sen till Åhlens.
Tänkte köpa tråd och sy var planen, kom hem och köpte stretchmudd på Tyglagret och sen skulle jag sy en barn t-shirt.
 
För det hade jag ju mönster till HADE JAG FÖR MIG...?
 
Kommer hem och börjar leta...
Fanns inget.
Jomen jag visste bestämt att jag hade vunnit ett t-shirt mönster för längesedan.

Fanns inte bland barnmönstren och inte bland vuxenmönstren heller.
SÅ IRRITERANDE.
Och här har jag precis beställt mönster och tråd från Stoff & Stil, då kunde jag ju köpt ett t-shirt mönster också, om jag bara vetat.
 
Hm, ja, då ritade jag istället av...
 
 
... klänningen längst ner i hörnet med fickan på.
Men insåg att den måste man göra i sweatshirt tyg, för trikå blir bara som ett nattlinne.
 
Då ritade jag istället av...
 
 
... toppen längst till höger, men insåg när jag skurit ut den att NU var nacken färdig för dagen.
Fast jag har ändå fått mycket gjort, trots att det inte blev som jag ville.
 
Nu ska jag duscha IGEN, jag är nämligen bortbjuden på middag, vi får väl hoppas nacken kan skärpa till sig någelunda så man kan vara trevlig och glad!
Vi ses lite senare eller imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0