Sjukt pedantiska morsan...

Så har jag tillbringat TRE timmar på vinden (sex timmars rensning sammanlagt)  och sabbat min nacke totalt!
Ja, det har jag tyvärr men GUD så mycket SKIT man samlar på sig, fy fan.
Och gud så skönt att det är klart.
 
Morsan och jag har tagit det som var "lättast" eller jag har langat ner från vindstrappen och hon har tagit emot, eller så har jag burit ner från vinden och ställt på trappen ute och hon har hämtat.
Så jaaaa...
Ni förstår att det brinner i nacken på mig nu, oj, oj, oj, det kommer ta veckor för detta att lägga sig.
 
Det som är kvar för sonen att ta är ett barnbord, en halv sopsäck med fläckiga barnkläder, en dator och två kassar med diverse.

Morsan åker sin tredje vända med skit till återvinningen, och ja...
Det är tur man har henne!
Då är det ordning och reda och allt blir gjort på en gång, varken hon eller jag gillar att vänta och nu har jag ändå snackat ett helt år om att rensa ut på vinden och INGEN av herrarna har reagerat eller fått tummen ur att hjälpa till.
 
Och så skulle jag ju då hiva en massa barnkläder HADE JAG ju TÄNKT...
 
Barnkläder som jag tvättat och vikt ihop och sparat IFALL jag skulle få fler barn.
Nu har det ju då inte blivit fler barn pga av att jag har gjort det valet, så nu tänkte jag att nu rensar jag ut och bara sparar det bästa från sonens barndom och det är då jag får lite av en chock.

När jag då börjar gå igenom kläderna inser jag att jag måste varit den MEST PEDANTISKA morsan på hela jordklotet, för kläderna ser inte ut som om han använt dom...

 
(bilden vill bara lägga sig åt fel håll)
 
Alltså dom är så fläckfria, ej söndertvättade, det vita är fortfarande vitt och har inte blivit gult (han är ändå 13 år), dom ser ut som om ungen aldrig använt dom, ÄNDÅ...
Kommer jag ihåg min son i varje plagg!
Sjukt konstigt.
 
Och då tänker jag att "Ja, ja, det är babykläderna som han inte haft så länge som är så fina...".
Men det spelade ingen roll i vilken ålder jag ens landade i bland kläderna, för det var bara samma sak där, allt såg fräscht, fint och fläckfritt ut!
Herregud, fick sonen göra nå´tt när han var liten eller vad är det frågan om?
 
Jag vet ju att sonen var/är precis som jag när det gäller kläder, hemma är det alltid myskläder som gäller och "vanliga kläder" har man ute bland folk, men ändå.
 
Först får jag ihop en hel sopsäck med helt intakta jättefina kläder, sen två proppfulla papperskassar till...
 
 

Jag tänkte först skänka bort allting till Röda Korset, men när det blev så här mycket så tänkte jag:
Sätta ut annons i tidningen och ha barnklädesloppis någon helg?
Jag har slängt två små plagg för att tvätta och fräscha till för dom har ju legat i plastbackar (det var rentvättat när jag packade ner det såklart) och så får jag se.

Det blev helt enkelt lite för mycket att skänka bort kände jag, särskilt när allt var så fint.
Jag tvättar och så får vi se.
Jag behöver liksom pengarna... faktiskt.
 
Ja, och nu ska jag iväg och handla mat, vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0