Ska sy en morgonrock...

Uppe och nacken värker...
 
Dålig start på dagen här, men det är bara att spotta i nävarna och ta tag i sin dag (till skillnad från vissa andra) och köra på ändå.
Jag tänker inte låta dagen bara gå och inget blir gjort här.
Eller jag ska sitta vid mina maskiner och JOBBA där, justera, justera och återigen justera.
Och skriva upp så jag kommer ihåg tills jag sätter allt i praktiken.
 
Tror även att jag kanske går och köper billig, vit tråd på Åhlens i väntan på tråden från Stoff & Stil, jag tror att jag ska sy något, kanske en barnklänning, i lakanstyg eller fultyg för att få till något och för att se HUR det ser ut och blir "på riktigt".

Har även bestämt att mitt första RIKTIGT riktiga prov-projekt kommer bli en morgonrock till mig själv, jag behöver verkligen en ny.
 
Jag har ju massor med ceriset fleecetyg som inte går att göra något av och sen sälja för tyget är förstört.
Så jag tänker slakta min gamla utslitna morgonrock, göra ett nytt mönster och sen sy en ny.
Då kommer det nästan bli som att sy en fleecekofta, jag kan använda samma sömmar som när jag ska sy mina två beställda fleecekoftor OCH...
Jag får öva mig "på riktigt".

Nu ska jag köra igång här, jag ska ladda bakmaskinen och göra limpa, duscha och sen arbetsrummet!
Återkommer senare med dagsrapport.
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0